Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har begåvats med ett ifrågasättande barn som inte accepterar "för att jag tycker så"...
Hjälp mig med argument varför det inte är lämpligt för en växande tonåring att vara vaken till 04 och sova till 15-16 på dagen.
Jag har begåvats med ett ifrågasättande barn som inte accepterar "för att jag tycker så"...
Hjälp mig med argument varför det inte är lämpligt för en växande tonåring att vara vaken till 04 och sova till 15-16 på dagen.
För att det blir helt omöjligt att klara av skolan? Jag ser inget problem med tiderna i sig men det blir ju svårt att sköta en "normal" vardag som ju skoltiderna innebär. Även om man bara vänder dygnet på helgerna måste det ju bli kämpigt att vända tillbaka varje söndag, tänker jag.
Det är nu på lovet hen tycker att detta är något vi andra inte ska lägga oss i.
Sommarjobb? Spendera tid tillsammans med resten av familjen?Det är nu på lovet hen tycker att detta är något vi andra inte ska lägga oss i.
Har inget sommarjobb. Tycker inte att hen behöver träffa oss andra...Sommarjobb? Spendera tid tillsammans med resten av familjen?
15 årHur gammal är tonåringen? Det är ju. Oss skillnad på det här med att kunna ta ansvar för tider och sitt mående osv om man är 13 eller 17
Varför inget sommarjobb?Har inget sommarjobb. Tycker inte att hen behöver träffa oss andra...
Ingen av föräldrarna kan ha någon på sitt jobb. Kommunens tar slut snabbt och går till äldre ungdomar.Varför inget sommarjobb?
Men då så är det ju det som är problemet.Två stora punkter är att hen äter dåligt, blir så trött av näringsbrist att hen inte "orkar" äta. Den andra är att hen har hunden som ska vara denna tonårings hund men nu är det helt ointressant (fast vi pratade länge om ansvar och att vad det innebär att ha en hund).
Precis så länge man sköter det man ska sköta så låt tonåringen sova! Jag har alltid varit en nattmänniska. Sen jag var tonåring. Nu som vuxen har jag frivilligt valt ett jobb som gör att jag kan lägga mig sent och sova länge. Så jag går och lägger mig runt 03-tiden och sover till 10.30. Skulle gärna sova längre men då jag varannan vecka börjar jobba 11.30 så går det ju inte. Skolan var en pest då den började klockan 8.00. Jag var inte vaken ordentligt och mottaglig för att lära mig saker förrän framåt lunch.Skulle ta det med ro förutsatt att saker och ting skötts som det ska. Dvs hunden, ordentlig mat, inte störa övriga familjemedlemmar som sover, övriga hushållssysslor som denne ska sköta.