Ja och?Men att sova till 15-16-tiden varje dag? Att missa den största delen av dagen? Att missa de flesta måltider med resten av familjen?
Om man bara äter det som man skall per dygn så gör väl inte det något.
Vad är problemet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja och?Men att sova till 15-16-tiden varje dag? Att missa den största delen av dagen? Att missa de flesta måltider med resten av familjen?
Fast det är ju det barnet inte gör, enligt TS, dvs äter som han/hon ska? Så det ÄR väl ett problem?Ja och?
Vad är problemet?
Min yngste son spelar dataspel över nätet med några amerikanska ungdomar.Men vad GÖR de med en sådan dygnsrytm?
Ja med maten ja men inte tiden.Fast det är ju det barnet inte gör, enligt TS, dvs äter som han/hon ska? Så det ÄR väl ett problem?
Men resultat blir därefter.Det upp till var o en hur man gör.
TS skrev så här "hen äter dåligt, blir så trött av näringsbrist att hen inte "orkar" äta" i början av tråden, vilket jag tolkar som att det dåliga ätandet hör ihop med att barnet har vänt på dygnet? Så man kanske måste fokusera på sovandet på något vis ändå?Ja med maten ja men inte tiden.
Då så är det ätandet som man skall fokusera på inte sovandet.
Varför det?å sovandet på något vis ändå?
Jag har ingen aning om varför TS barn inte får i sig tillräckligt med näring, men det verkar ju vara ett bekymmer för TS.Varför det?
Det går ju utmärkt att äta även på natten.
Ja och?
Vad är problemet?
Jag hade aldrig accepterat det. Visst man måste väl inte gå upp 06 men att sova bort halva dagarna tycker inte jag är okej. De tonåringar som jag känner som gör så är slöa och loja.
Fattar inte heller problemet med att vara uppe på natten och sova på dagen, sådan har jag alltid varit som person - och jag vänder på dygnet direkt vid ledighet.
Har fått hur mycket vänner som helst i hela landet pga gameingen med så känner inte att det påverkar något socialt heller.
Varför är man slö och loj bara för man har annan dygnsrytmn än samhället i stort??
Jag har vänner som lever på esport, de flesta har ganska sne dygnsrytm i perioder ffa i tonåren, men utan det hade de inte haft sin karriär idag liksom.
Men du vet ju inte om de är pigga och kreativa på nätterna när du sover? Minst lika troligt är ju att du framstår som väldigt slö och trött som sover när de får som mest gjort.Jag skrev att de tonåringar jag känner som sover halva dagarna är slöa och loja. Inte att alla är det. Glömde att man måste vara övertydlig
Jag har begåvats med ett ifrågasättande barn som inte accepterar "för att jag tycker så"...
Hjälp mig med argument varför det inte är lämpligt för en växande tonåring att vara vaken till 04 och sova till 15-16 på dagen.
Antagligen så känner jag de här barnen väldigt väl så att jag har belägg för det? Jisses, men du gör ALLTID såhär, ifrågasätter fast du inte har någon aning alls om nånting.Men du vet ju inte om de är pigga och kreativa på nätterna när du sover? Minst lika troligt är ju att du framstår som väldigt slö och trött som sover när de får som mest gjort.
ELLER att erbjuda henom att följa med! Då kanske hen blir motiverad att vara vaken den dagen och familjen får en trevlig dag tillsammans!Jag tycker det är bra om man får lära sig av sina egna misstag. Låt ungen sova. Sedan kanske det inte är fel att åka iväg på någon rolig aktivitet på förmiddagen som vederbörande missar
Med vad då?Men uppenbarligen tycker ts att det är ett problem så lägg av?!