Tjockistråden del 2

Man kan dessutom vara väldigt hälsosam trots att man väger för mycket. Antalet kilo på vågen är ett dåligt redskap för att avgöra hur kroppen mår.
Visst är det lättare för kroppen att inte bära på övervikt motsvarande fetma, en lättare kropp sliter mindre på lederna osv. Men, som sagt, man kan ha utmärkta värden trots att man ingår i målgruppen för den här tråden. Och ett gott steg mot god hälsa är sunda matvanor och vardagsmotion.

Viktigt att komma ihåg!

18/1 81,1 kg
21/1 79,8 kg
25/1 80,0 kg
28/1 79,7 kg
1/2 79,6 kg
4/2 78,7 kg
8/2 78,8 kg
11/2 78,4 kg
16/2 78,2 kg
19/2 77,7 kg
23/2 77,5 kg
26/2 77,3 kg
2/3 77,4 kg
5/3 76,5 kg
9/3 76,9 kg

Mensen kom idag, så inte helt oväntade siffror.

Jag har fått en ny utmaning. Det är att orka gå ut och gå efter skoldagens slut och innan det hinner bli mörkt. Igår pallade jag inte och det känns lika svårt idag.

Jag har fått en ny utmaning. Det är att orka gå ut och gå efter skoldagens slut och innan det hinner bli mörkt. Igår pallade jag inte och det känns lika svårt idag.
Jag har alltid en bra podd i lurarna som jag bara får lyssna på vid promenader eller när jag viker tvätt. Jag tycker det hjälper motivationen väldigt mycket.

Det kanske är fel tidpunkt för dig just nu.
För egen del krävs att alla bitar är på plats för att resultatet ska bli lyckat. Tid, ork, motivation osv. Ibland får man bara acceptera att tidpunkten inte är den rätta och då kanske det är bättre att sikta på att vara viktstabil än att må dåligt över att man inte lyckas gå ner.

Själv har jag haft en vinter med tuff medicinering, med bland annat mycket kortison. Jag ser just nu, mer än någonsin, ut som en höggravid boll på ben med ett klot till huvud. Kortison har den effekten på mig. 🙄 Det är verkligen inte roligt, men det är bara att bita ihop och se tiden an. Det kommer en tid när jag ska kunna ta tag i att åtgärda detta...

Jag har alltid en bra podd i lurarna som jag bara får lyssna på vid promenader eller när jag viker tvätt. Jag tycker det hjälper motivationen väldigt mycket.
Vilken otur att jag inte gillar poddar. Gillar inte ens ljudböcker. Jag tycker pratande människor tar energi från mig. Sen har jag inga lurar som fungerar i mobilen.

Vilken otur att jag inte gillar poddar. Gillar inte ens ljudböcker. Jag tycker pratande människor tar energi från mig. Sen har jag inga lurar som fungerar i mobilen.
Åh vad synd, då blev det genast svårare.
Jag älskar historiepoddar men har svårt för ljudböcker så jag förstår dig

Jag fattar inte hur folk orkar med saker över huvud taget efter jobb och skola, ännu mindre på vintern när det är mörkt större delen av dygnet. Det som är bra nu är att det snabbt blir ljusare, och jag hoppas du vänjer dig vid skolan så småningom och inte blir lika trött. Nya saker brukar ta på krafterna. 😊 Du är grym som hoppat på utbildningen!

Jag fattar inte hur folk orkar med saker över huvud taget efter jobb och skola, ännu mindre på vintern när det är mörkt större delen av dygnet. Det som är bra nu är att det snabbt blir ljusare, och jag hoppas du vänjer dig vid skolan så småningom och inte blir lika trött. Nya saker brukar ta på krafterna. 😊 Du är grym som hoppat på utbildningen!
Jag har ju inte möjlighet att sova så många timmar som jag brukade tidigare. Så det bidrar nog till tröttheten. Jag försöker lägga mig tidigare men somnar inte då.

Jag har varit till Vårdcentralen och träffat en engagerad AT-läkare. Läkaren har verkligen gett alla tänkbara resurser för att reda ut vad som är fel med mig. Blodprov visade lite låga värden på järn och b12. Hoppas att jag kommer på banan snart, känner mig fetare än aldrig förr. Mest är det väl att det jag känner mig tung och otymplig. Har fortsatt med promenader, lite sisådär sen jag började jobba igen. Läkaren ville sjukskriva mig, men vill testa att jobba du par dygn till för att se hur det påverkar mig.

Kan du skippa ett par stationer på vägen dit eller hem och gå i stället?
Jag kör bil eftersom det är enda sättet att hålla restiden rimlig. Men det tar ändå 1 timme enkel väg. Rent teoretiskt skulle jag kunna försöka hitta en parkering längre bort från skolan men vet inte om jag orkar det. Då måste jag ju gå upp ännu tidigare på morgonen och jag tycker det är svårt som det är.

Jag kör bil eftersom det är enda sättet att hålla restiden rimlig. Men det tar ändå 1 timme enkel väg. Rent teoretiskt skulle jag kunna försöka hitta en parkering längre bort från skolan men vet inte om jag orkar det. Då måste jag ju gå upp ännu tidigare på morgonen och jag tycker det är svårt som det är.
Aha, nej det låter ju inte rimligt. Skulle det funka att ta promenaden innan du kör hem?

Aha, nej det låter ju inte rimligt. Skulle det funka att ta promenaden innan du kör hem?
Det är väl ungefär lika lätt/svårt som att göra det när jag kommer hem. Skillnaden är väl att det inte är så kul att gå i stadsmiljö. Promenadmiljön är bättre hemma.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
318
· Visningar
21 858
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: miumiu
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 286
  • Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar...
101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
172 578
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar