Jag började om (igen för sjuttioelfte gången) nu efter semestern. Något som jag tyckte hjälpte var att regga allt jag åt veckan innan jag började i en app.Okej, tar mod till mig och skriver här, kanske någon sitter på tips...
Jag är ordentligt överviktig, grad 1 fetma enligt BMI och har så svårt att ta tag i att gå ner i vikt. Får lätt ångest av tanken på att inte äta exakt vad jag vill när jag vill. Problemet med det är att jag äter superdåligt, köper godis i princip varenda dag och äter dessutom stora portioner med ofta "dålig" mat.
Hur gör man? Var börjar man? Det är så svårt med motivationen att jag gett upp innan jag börjat och jag behöver gå ner cirka 30 kilo. Men jag trivs verkligen inte i min kropp längre
Då fick jag mer svart på vitt hur mycket jag faktiskt äter.
Sen kommer det dipp-dagar (hade en i går) då jag bara vill äta och då gör jag det för att i dag gå tillbaka till kostschemat igen. Det gäller bara att inte utöka dagarna så de är fler än kostschemat. Jag brukar få typ 3-4 dagar in i koständringen samt tre veckor mm ungefär som en rökare som slutar röka
Gäller hitta sina triggers.
Mina är all typ av mjölmat samt kombon fett&salt (dvs chips).
Är jag sötsugen på kvällen äter jag morötter. Skalar samt delar vanligt morötter i stavar och förvarar i vatten i kylen. Orkar man inte det fungerar de lite dyrare minimorötterna.