F
Fruentimber
Jag har nu börjat få kommentarer, massa kommentarer, och jag vet inte hur jag ska bemöta dem. Jag förstår att de kommer från ett gott ställe men jag vill inte prata om vad jag äter eller hur många kilon jag gått ner. Jag försöker hålla mig ifrån såna tankar.
En kollega som vet att jag inte vill diskutera vikt sa att om hon varit jag hade hon ändå velat att någon uppmärksammat det. Att jag skulle vara stolt och så fick jag en kram. Hon sa visserligen att jag skulle vara lika fin om jag gick upp i vikt igen men lets face it. Jag kommer inte få någon high-five om det händer.
Jag tränade hund häromdagen och min tränare kläckte ur sig "gud vad smal du blivit?!" och jag, helt stum, klämmer fram ett... "eeh, tack". Blev fullständigt tagen på sängen.
Halvt kl
I helgen var vi på Pinchos och min mamma, som ju gjort en operation för viktnedgång men nu gått upp i vikt igen och försöker gå ner, sa lite skojfriskt "höhö ja sånt här får vi ju inte äta egentligen!?" och vände sig till mig, eftersom hon numera vet att jag också håller på att gå ner. "Säkert ingen fara" blev min enda respons, för jag ser fullständigt rött vid sådana kommentarer. Liksom fan - bara sluta värdera mat?