Tjockistråden 4

Här går det upp och ner. Har haft svårt att hinna gymma, sjuka djur, fåren installade och övertid på jobbet.
Hade planerat för att gymna imorgon men blev inringd ikväll. 🙃

Är väldigt glad om jag hinner med 2 pass i veckan.
Vinterns mörker har gett mig en högerkrok, känner mig konstant trött och att försöka få saker gjort ändå är tufft ibland.

Antingen har budbilen kört i diket eller så är hen vilse :meh:
1000009067.webp

Kom inte med i projektet på jobbet. Typiskt. Men jag har en ny chans till hösten. Förhoppningvis har jag kommit en bit på egen hand då.

Vågen visade -1 kg i morse. Bra det.

Hur gör ni som lever med en smal pojkvän som kan äta vad som helst utan att gå upp ett gram? Han gillar mycket smör/grädde i sin matlagning, pasta ris potatis osv. Funderar på att man kanske ska göra sina egna matlådor ett tag, men de blir också omständigt att laga två olika rätter. Har aldrig vägt så mycket som jag gör nu. 100+ och vill gå ner till 75 kg. Vill försöka bli gravid med första barnet nästa år och då vill jag ha gått ner minst 20 kg tills dess för jag tänker på hälsoriskerna att vara överviktig och gravid på de..

Här står det stilla, vilket inte känns så bra inför jul och nyår. Vi får se hur det går, försöker leva sunt och nyttigt för att uppväga vad jag vet blir onyttigt. Älskar ju julmat så det kommer bli svårt att hålla igen. Jag är jultaliban och tycker om alla (feta) traditionella rätter som aldrig äts förutom till jul som tex pressylta.

Hur gör ni som lever med en smal pojkvän som kan äta vad som helst utan att gå upp ett gram? Han gillar mycket smör/grädde i sin matlagning, pasta ris potatis osv. Funderar på att man kanske ska göra sina egna matlådor ett tag, men de blir också omständigt att laga två olika rätter. Har aldrig vägt så mycket som jag gör nu. 100+ och vill gå ner till 75 kg. Vill försöka bli gravid med första barnet nästa år och då vill jag ha gått ner minst 20 kg tills dess för jag tänker på hälsoriskerna att vara överviktig och gravid på de..

Jag tänker likadant som du; väger själv inte långt under 90 🫣 och ptja jag blir inte yngre och vill också väga mindre inför ev graviditet....!!

Jag tänker såhär; kan ni inte äta lite hälsosammare båda två och dra ner på smör och grädde ? Bara för han är smal säger ju inget att han är mer hälsosam på insidan (om ni inte tagit prover då). Ät mer grönsaker och mindre pasta på dina portioner, kaloriräkna om du pallar det? Hur ser dina portioner och matvanor ut? Börja i den änden 🤗

Här står det stilla, vilket inte känns så bra inför jul och nyår. Vi får se hur det går, försöker leva sunt och nyttigt för att uppväga vad jag vet blir onyttigt. Älskar ju julmat så det kommer bli svårt att hålla igen. Jag är jultaliban och tycker om alla (feta) traditionella rätter som aldrig äts förutom till jul som tex pressylta.

Samma här. Fast inte pressylta då men i övrigt

Troligen är det ju inte så att han BEHÖVER sådan mat. Kan ni inte laga så att det funkar för dig, och så kan han äta större portioner om han vill. Det är ju en hälsofråga för dig, plus att jag antar att det är han som förväntas bli pappa åt bebisen.

Nu nere på 1.3 innan byte till förstasiffra. Det går bra just nu, blodsocker stabilt, kunnat dra ner på insulin. Ser plötsligt inte fram emot julen. Älskar julmat så kommer inte att kunna hålla igen. Vi får se hur det går.

Omstart!

Har haft en kass månad med obefintlig träning näst intill. Först strul med bilen, sen drog jag till knät och hade förkylnings känning och allmän hängighet. Dålig träning = dålig på att orka hålla kosten 😒.
Inte bättre nu, äter penicillin och ska ju egentligen inte vara så fysisk aktiv. Åkte dock till gymmet imorse och körde väldigt lugnt och lätt mest för att vara där.. Behöver komma in i rätt mind-set så jag får ordning på mina rutiner igen.

Vågen visar nu nästan +7kg från min lägsta vikt så det hög tid att ta tag i det innan man spårar ut fullkomligt..

Jaja, omstart över nyår var väl inte så genomtänkt men jag är igång igen sen nyårsdagen :p . Maken bestämde sig för att göra ett försök han med att gå ner lite och det underlättar ju en del. Han har skaffat app och checkar av kalorier nu och då blir det ju lättare för mig också när vi äter samma mat att veta hur mycket det blir. Sen om han orkar hålla i det är en annan sak men nu i början så kommer han kolla för att få ett hum om hur han ska äta.
Äter sista av pencillinet imorgon och det ska bli skönt att kunna träna på riktigt igen. Har ju varit på gymmet ett par gånger fast jag inte ska träna och typ cyklat i snigeltempo och bastat lite bara för att vara där. :angel:

2.1 ner till ny/gammal vikt och första siffra. Inget förvånande mtp hur jag ätit sedan den 24 december. Trodde jag skulle väga mer faktiskt. Men nu blir det nyttigare! Idag ska jag äta lammfiol med tomatsallad :d

Dragit igång med träningen. Laddat hem Freeletics och kört fyra pass. Det känns bra att ha kommit igång igen. Blev ju ett rejält uppehåll pga operationer, graviditet mm.
Slarvat lite med maten över jul och nyår. Men samtidigt, man måste ju få leva också. Jag vill inte ha nån extremdiet igen.

Har börjat äta kött, ägg och fisk i mindre mängder. Vill ge sonen så bra mat förutsättningar som möjligt, och att han ska se att allt går att äta. Jag vill inte att han ska få en skev bild av mat. När han blir äldre kan vi prata om det.

Precis ätit fiskgratäng med blomkålsmos.
Varför gör jag inte det oftare? Det är så gott!

Behöver ta tag i det här med viktminskning igen.
Tänker att jag ska börja äta lite bättre och ta bort laktos och gluten igen.
Behöver äta mer regelbundet också med tre måltider på hyfsat samma tider.

Jag var chockad över att tråden var så tyst efter nyår 😁 Jag försöker fokusera på att träna och inte äta godis i orimliga mängder, det är egentligen det som krävs för att jag ska gå ner i vikt. Tyvärr är ju godis det jag tar till om jag mår dåligt 🤷🏻‍♀️ Men jag har blivit bättre på det, så så länge det fortsätter på samma håll är det bra

Jag var chockad över att tråden var så tyst efter nyår 😁 Jag försöker fokusera på att träna och inte äta godis i orimliga mängder, det är egentligen det som krävs för att jag ska gå ner i vikt. Tyvärr är ju godis det jag tar till om jag mår dåligt 🤷🏻‍♀️ Men jag har blivit bättre på det, så så länge det fortsätter på samma håll är det bra

Jag frossade ju ohämnat under hela jul-nyår men lyckades ändå hålla viktökningen rimlig. Men som sagt, januari dags för sunda vanor igen.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 853
Senast: Blyger
·
  • Låst
Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt pratar... 101 102 103
Svar
2 046
· Visningar
173 446
Senast: Mineur
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 533
Senast: lizzie
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 166
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka