B
bernersennen tjalle
Sv: tjalle bernersennen
ähhh hej vadå ot undrar du hur gammal jag e
ähhh hej vadå ot undrar du hur gammal jag e
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Jag har en Berner Sennen/N. Foundland korsning...![]()
Min är också hane och jag är fullkomligt fascinerad av B. Sennen men skulle faktiskt aldrig köpa en, i alla fall inte en hane.
*kl*
Vi funderar på att gå ifrån "vår" hundras sen många år tillbaka, schäfern, eftersom vi inte längre är hundförare någon av oss och om man får sticka emellan med en fråga eller två;
Finns det särskilda sjukdomar/problem med Berner sennen hundar som man ska vara uppmärksam på vid ev köp?
Är det en lämplig ras för vanligt familjeliv eller vad man ska kalla det, alltså "nöjer" de sig med att följa med ut på joggingturen eller ridturen eller är det en hund som måste arbeta? Vi vill ju byta ras av den anledningen att ingen av oss längre tränar aktivt spår/skydd/sök.
Särskilda linjer som är mera lämpade till fritidsvovve? Vi gillar stora robusta saker, inte utställningsintresserade.
lycka till med Tjalle!!hejhej i onsdag hämntade jag min hund tjalle som e en berner sennehund imorrn e han 9 veckor vi bor i boden,ni som har en sennen skriv en liten rad tack o hej tjalle me matte anna.:
Anna tryck på citat när du svarar till någon,annars vet man inte vem du svarar till//fiahejhej tackar så mycke de går bra,pussa nora.