tjalle bernersennen

Sv: tjalle bernersennen

Har just nu 3 egna sennen hundar hemma + 2 hanar till dagtid. Jag tycker inte att de är så självsäkra och definitivt inte jobbiga på något sätt. Snarare så är de softade soffpotatisar:p
Vår ena tik är Entlebucher sennen och där har vi något att jobba med. Vaktig och stark i psyket så de anra blir som mesar jämnfört med henne.
kickan1.jpg
 
Sv: tjalle bernersennen

Har just nu 3 egna sennen hundar hemma + 2 hanar till dagtid. Jag tycker inte att de är så självsäkra och definitivt inte jobbiga på något sätt. Snarare så är de softade soffpotatisar:p
Vår ena tik är Entlebucher sennen och där har vi något att jobba med. Vaktig och stark i psyket så de anra blir som mesar jämnfört med henne.
kickan1.jpg

hejhej har haft en sennen tidigare bästa hundrasen som finns lätta o lära mysiga o krama min tjalle sover brevid madrass på golvet så han känner sig trygg vi är tillsammans 24 tim om dygnet men de är bara kul fin hund du har.
 
Sv: tjalle bernersennen

Jag har två stycken Berner Sennenhundar. Två tikar, Athena är 3 år och Fanny är 13veckor:love: Det är en underbar ras och jag älskar mina hundar:D
Athena och Fanny
7105410.jpg

Athena och Fanny
7105428.jpg

Athena
7105463.jpg

Fanny
7105508.jpg
 
Sv: tjalle bernersennen

:) Ja jag vet de är underbara och vackra!

Men min kille har fått ganska mycket av Bernerns självsäkerhet och behov av att stå i centrum, vilket gör att han verkligen är en mun full.

Men jag ska inte sticka under stol med att det kanske är att jag helt enkelt inte riktigt klarar av en hund som kräver så mycket.:idea:

Annars håller jag med dig. Min kille är också väldens vänligaste men när det gäller lydnad så skulle jag vilja säga att det kräver ganska mycket för att få en Bernerhanne riktigt lydig.

Sen är det ju svårt att jämföra min blandras med en renras.

Lycka till med din jättefina hund TS!


Det beror nog mycket på individ också, vet ett flertal bernerhanar som tävlar/tävlat elitklass i lydnad och tom blivit lydnadschampions :)
 
Sv: tjalle bernersennen

Eller så beror det på att ni är bättre hundförare än jag:)

Enzo är min första hund:smirk: och jag vet redan massor av saker som jag hade gjort annorlunda om jag fått börja om på nytt!
 
Sv: tjalle bernersennen

Kan man inte få se nån bild på lille tjalle?? =)

jo men jag kan ju inte så mycke om datorer hur man gör hehe.men vi ska få hjälp i morrn av en som kan så då ska jag sätta in en bild tack för att du frågade:)
 
Sv: tjalle bernersennen

hejhej åhhh så fina hundar du har går dom bra ihop valpen o en stora hunden.min tjalle e 11 veckor på måndag åhh man kan säga att de är full fart,han vaknar prick klockan fem varje morgon o då ska han ut o bajsa.är eran lilla vovve oxå morgonpigg:bump: nu är de så här hur gammal kan valpen vara innan den kan träffa andra hundar har ju tänkt ta de lugnt första veckorna,men man får så många olika svar en del säger efter tre månader osv,sen e jag ju lite överbeskyddad ha en trevlig dag.
 
Sv: tjalle bernersennen

Jag har två stycken Berner Sennenhundar. Två tikar, Athena är 3 år och Fanny är 13veckor:love: Det är en underbar ras och jag älskar mina hundar:D
Athena och Fanny
7105410.jpg

Athena och Fanny
7105428.jpg

Athena
7105463.jpg

Fanny
7105508.jpg
hejhej vilka fina hundar ni har går de bra me den stora me den lilla vovven mycke bus kan jag tänka mig,tjallw blir 11 veckor på måndag åhhh vaknar prick fem varje morgon då vill han ut i göra sina behov:banana: är eran lille oxå morgon pigg
 
Sv: tjalle bernersennen

men det har väl Tjalle också tror jag även Annas föra Bernersennen också:Det ser ju charmigt ut....Hej anna, pussa Tjalle från oss

hejhej allt går bra hoppas nora mår bättre puusa henne ifrån mig:banana:
 
Sv: tjalle bernersennen

Det fungerar väldigt bra med den gamla och den lilla. Över förväntan faktiskt. Men Athena har alltid varit underbar att ha att göra med, det underlättar mycket.

Vid halv sju snåret vill min lilla ut och göra ifrån sig. Sen är det bara bus i huvudet på henne:D Inte någon sovmorgon alltså=)
 
Sv: tjalle bernersennen

Jag har två stycken Berner Sennenhundar. Två tikar, Athena är 3 år och Fanny är 13veckor:love: Det är en underbar ras och jag älskar mina hundar:D
Athena och Fanny
7105410.jpg

Athena och Fanny
7105428.jpg

Athena
7105463.jpg

Fanny
7105508.jpg

hej så söta dom är trivs dom bra ihop o leka.är han busig den lilla .min är de full fart kan du berätta lite hur era hundar är ;) min hund vill gärna att man sitter på golvet o leker hela tiden,men är de inte bra om de kan leka lite själva hur funkar de hos er.min tjalle blir 10 veckor o valnar prick kl 5 på morgonen hihi bara o stiga upp:bump:
 
Sv: tjalle bernersennen

Det fungerar väldigt bra med den gamla och den lilla. Över förväntan faktiskt. Men Athena har alltid varit underbar att ha att göra med, det underlättar mycket.

Vid halv sju snåret vill min lilla ut och göra ifrån sig. Sen är det bara bus i huvudet på henne:D Inte någon sovmorgon alltså=)

hej va skoj att de funkar bra:) jadu ingen sovmorgon här inte kl fem vill han gå upp sen är de ju bus hehe:bump: leker den lilla själv eller måste nu sitta o leka me henne på golvet ,jag sitter nog en hel på golvet o leker.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 583
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 774
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 148
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 201
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp