Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fortsätter på dålig mat-veckan: middagen blev två öl och en charkbricka på puben. Sjukt goda soltorkade tomater dock!
Låter gott! En annan i sällskapet drack sådan torr fin-cider, den var jättegod också.
Middagen imorgon lär bli på samma tema, AW-buffé...
Sojagrädde kan funka bättre för den laktosintolerante om vanlig laktosfri grädde smakar dåligt @SmultronTroll . Jag tycker i alla fall att den är okej, bättre än havregrädde.
Är sjuk. Ska mygla i mig choklad till lunch så fort sambon lämnat hemmet.
Jag tycker sojagrädden är för söt. Enklast, så att alla kan äta samma mat, om man dessutom använder mycket mjölkprodukter, är väl att den/de som är laktosintoleranta tar laktas.
Eller gör som jag, vänjer sig i stort sett av med grädde.
Lactrase, är väl en enkel lösning.
Härligt! Jag borde bli bättre på att testa sådana. Är en IPA-tjej annars men de är ofta väldigt fruktiga också Har du någon favoritcider att rekommendera?
Vi brukar också lyxa till med amerikanska pannkakor emellanåt, mycket gott, blåbär och sirap är en höjdare till tycker jagDagens mat är planerad och eftersom att det är fredag så blir det lite speciellt som vanligt.
Frukost: Amerikanska pannkakor med bär och sirap. Stor glädje ifrån barnen som fick björnbär och jordgubbe.
Lunchen: Ska bli en krämig pestosås med kallrökt skinka.
Kvällsmat: Entrecoté med vitlökssmör, krämig svampsås och hemmagjorda pommes frites.
Känner hur det vattnas i munnen .
Sedan så blir det älg på lördag och hemmagjord Sushi på söndag .
Dagens mat är planerad och eftersom att det är fredag så blir det lite speciellt som vanligt.
Frukost: Amerikanska pannkakor med bär och sirap. Stor glädje ifrån barnen som fick björnbär och jordgubbe.
Lunchen: Ska bli en krämig pestosås med kallrökt skinka.
Kvällsmat: Entrecoté med vitlökssmör, krämig svampsås och hemmagjorda pommes frites.
Känner hur det vattnas i munnen .
Sedan så blir det älg på lördag och hemmagjord Sushi på söndag .
När kan jag komma skämt åsido ja det borde bli supergott, rapportera sen!Har haft pulled lamb i ugnen under natten och den har inte blivit tjälknöl! Kryddad med harissa, spiskummin etc. Alltså inte kryddad på det vanliga amerikanskinspirerade pulled pork-viset.
Ska servera den med pitabröd, hummus, baba ganoush, granatäpple och finhackad rödlök. Borde väl bli gott. Rött vin till.
Citeringen blev lite knasig. Menar du mig? Rapport följer!När kan jag komma skämt åsido ja det borde bli supergott, rapportera sen!
Yes jag menar digCiteringen blev lite knasig. Menar du mig? Rapport följer!
Låter smaskigt... ja jag är också hungrig@HaloMills Ibland så gör jag älgfärsbiffar något som är sådär hemskt gott. Men sedan så kan jag ibland bestämma mig för att göra en stor härlig gryta av den. .
En sådan där mustig gryta med svamp alla dess sorter, (gärna kantareller och färska champinjoner), har nog i för mycket gott i den.
Har även provat älgfärspaj nån gång med svamp i och massa grädde. Den blev omåttligt populär .
Nu vart man ju ännu hungrigare.