Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men grattis!!Visa bifogad fil 152449
Födelsedagsmiddag
Grattis på födelsedagen! (förutsatt att det är din födelsedag som avses, alltså)
Visa bifogad fil 152449
Födelsedagsmiddag
Hade en bra (och föredömligt lättlagad) matdag igår. Åkte till lokala delikatessaffären och åt råbiff till lunch. Deras hemgjorda hallonsorbet och brynt smör-glass till efterrätt. När jag ändå var där passade jag på att köpa middag - lokal oxfile, deras hemgjorda bea, samt ugnsrostade hemodlade tomater. Själva middagslagandet bestod alltså av att steka oxfilen och slänga in lite skivad potatis blandad med smör och vitlök i ugnen. Eftersom jag är lat köpte jag så det räcker till två portioner.
Dricker nu bordeaux och steker oxfilé. Det är inte jättesynd om mig.
La Tour de By 2018. Jag har inte särskilt bra koll på rödviner, men gott och stort plus för att det finns på halvflaska.
Vilken bordeaux?
Jag åt råbiff till förrätt nu när jag var i Luleå i veckan (på restaurangen Hemmagastronomi, helt fantastisk) och det är så gott
Tack!La Tour de By 2018. Jag har inte särskilt bra koll på rödviner, men gott och stort plus för att det finns på halvflaska.
Råbiff är en storfavorit här också. Det och pilgrimsmusslor är förmodligen det godaste som finns.
Och grattis på födelsedagen!
Klart märkligt! Men jag klagar inte, som ensamhushåll är ju halvflaskor oerhört praktiskt.Tack!
Ch La Tour de By är riktigt, riktigt bra och det är ju lite spännande att halvflaska är billigare än helan...
Visa bifogad fil 152449
Födelsedagsmiddag