Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det som det låter/ser ut, alltså pasta formad som ris? Jag försöker komma fram till om jag nånsin har provat det och huruvida det låter som en bra idé eller ej...Visa bifogad fil 140527
Försöker fortfarande basera min mat på ingredienser jag redan har hemma. Salladen innehåller (från skafferi), olivolja, salt, peppar, salladskrydda, vitvinsvinäger, rissoni, majs, ost och bönor. Köpte paprika, tomater och bladspenat.
Har nu provat pastan i två rätter och den är verkligen fruktansvärd
Precis! Jag åt det för typ tio år sedan och tyckte konsistensen var fruktansvärd. Kan säga att det tio år senare fortfarande är otroligt obehagligtÄr det som det låter/ser ut, alltså pasta formad som ris? Jag försöker komma fram till om jag nånsin har provat det och huruvida det låter som en bra idé eller ej...
Vi gör ibland något paella-liknande med risoni, skaldjur, kyckling, chorizo och diverse grönsaker/lökar etc. Alla som ätit det har älskat det. Jag tycker det blir vansinnigt gott!Är det som det låter/ser ut, alltså pasta formad som ris? Jag försöker komma fram till om jag nånsin har provat det och huruvida det låter som en bra idé eller ej...
Åh, nu blev jag sugen på risoni! Brukar göra en anrättning/ljummen sallad-ish med risoni, rökt kött, fetaost, olivolja och halverade körsbärstomater. Tror knepet med att få det gott är att inte överkoka pastan, den är godast med lite tuggmotstånd.
Kan inte låta bli att associera det hela till att äta typ maskar eller nåttVi gör ibland något paella-liknande med risoni, skaldjur, kyckling, chorizo och diverse grönsaker/lökar etc. Alla som ätit det har älskat det. Jag tycker det blir vansinnigt gott!
Gott i soppa, tycker jag . Vi får det ibland i soppor på jobbet (förskola).Är det som det låter/ser ut, alltså pasta formad som ris? Jag försöker komma fram till om jag nånsin har provat det och huruvida det låter som en bra idé eller ej...
Av någon anledning får jag inte riktigt etiketten "specialità artigianale", skrivet i lite sådär snirkligt, traditionellt typsnitt, att gå ihop med själva produkten så att säga.Apropå ovanliga pastaformer ångrar jag lite att jag inte köpte dessa:
Visa bifogad fil 140569
Känns dock inte så aptitligt.
På tal om ovanliga pastaformer åt jag något som kallas för Fregula på en restaurang häromveckan. DET var riktigt gott! Små pastabollar lika stora som ärtor, ungefär. Väldigt mumsigt ihop med oxkindsragu
Jag åt det på Sardinien (där jag även hittade kukpastan ), det är en sardisk specialitet. Fregula alltså. Serveras ofta med just skaldjur. Aldrig sett det i Sverige dock!Jag har bara atit det har i USA och da med sea food. Gott tyckte jag och far val lov att kopa hem sa jag kan gora min seafood gryta igen da. Den som tar "forever" att gora och som skapar disk som ingenting annat ... och bara fixar en middag da den inte blir lika bra uppvarmd. Den KRAVER dock Fregula