Tittar in i ditt kök, del 21

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi är i Mäklarfasen, även känd som Dantes 7 helveten. Således: hummus, bröd, oliver. Städat kylen. Köpt citroner bara för att retas med mäklaren. Kan ev behöva dem till gin & tonic i stärkande syfte.
Som grädde på moset är jag apsjuk och sitter nu och fryser på balkongen med stor kopp te och en inhalator som sällskap eftersom jag dör Dammdöden här.
:cry:

Vi är i Mäklarfasen, även känd som Dantes 7 helveten. Således: hummus, bröd, oliver. Städat kylen. Köpt citroner bara för att retas med mäklaren. Kan ev behöva dem till gin & tonic i stärkande syfte.
Som grädde på moset är jag apsjuk och sitter nu och fryser på balkongen med stor kopp te och en inhalator som sällskap eftersom jag dör Dammdöden här.
Det kunde ju vara ett nytt friskt grepp att ha en vardagsrealistisk SKORK på mäklarbilderna! Hen kan ju leka med citronerna på nån bild.

Gilla på maten och drycken, ogilla på resten.;)

http://www.lindasbakskola.se/2017/02/01/mug-cake/
Ungefär så, men jag hade ett recept utan ägg som bara gav en portion. Man måste ju tänka på FIGUREN*

*hur mycket glass man orkar äta
Åh, det där hade jag också tänkt göra igår! Men av någon anledning försvann smeten innan jag ens hade hunnit öppna luckan till micron. Ingen aning om var den tog vägen. Den smet, helt enkelt. Synnerligen oförskämt.

Jag var i huvudstaden måndag-tisdag. Hade tänkt äta något gott på måndagskvällen egentligen men det fanns ingenting i hoodsen där jag bodde (förutom hotellets restaurang men de skulle ha 300:- för en huvudrätt och det tyckte jag var att ta i) och egentligen var jag för trött för att gå ut - så jag köpte med mig en plocksallad från Centralen. Åt den och en god kaka i fåtöljen med en cola zero och var helnöjd.

Kom hem i tisdags och blev matad med färsk pasta fylld med prosciutto med tomater, mozzarella och pesto och grejer. Gott! En Gustav Adolfs-bakelse - på prinsesslängd - gick också ner.

Igår åt jag någon sorts ostbricka med kallskuret på sånt som blev över från söndagens extravaganser.

I eftermiddag ska jag fika med pojkvän + hans dotter, som jag inte träffat tidigare. Han har gått all in och köpt minst tre olika sorters bullar, så jag gissar att jag kommer att klara mig på en smörgås framåt kvällningen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
731
Senast: Liten
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
30 31 32
Svar
639
· Visningar
28 660
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits
  • Dressyrsnack 17