Potatisens dag + fredag innebär väl att lösningen på nästan all världens problem stavas CHIPS?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Faller det sig inte mest naturligt att fira med pasta? Och då slipper du ju baka. Att göra pastan själv är inte värt besväret, så det slipper du.
De små gourmeterna bekänner färg.Gulaschgryta med persiljekräm och ris, samt en hög med morötter, blomkål, bladspenat och annat grönt, blev det till middag idag (lagade mat för ett helt kompani så nu kommer vi leva på det ett tag). Så himla gott, jag åt halvt ihjäl mig!
(De två små skeptikerna tittade som väntat mycket misstänksamt på grytan och frågade vad det var i. Som den förutseende moder jag är hade jag lagt undan lite stekt köttfärs, obesudlad från allehanda kryddor, suspekta grönsaker och annat som kan förstöra en liten skeptikers aptit. Jag plockade fram skålen med köttfärsen. Döm min förvåning när den stora skeptikern nådigt sa att hon ville smaka lite ”soppa” varpå den lilla skeptikern genast också skulle prova. Och båda ville ha mer! De slukade flera skålar! De åt till och med av persiljekrämen! Jag fick för ett kort ögonblick fundera över möjligheten att jag kanske drömde, samtidigt som jag kämpade med att behålla fattningen och inte trilla av stolen eller med en min avslöja den euforiska känslan inom mig när jag såg de små krabaterna frivilligt, ja till och med entusiastiskt, glufsa i sig något annat än köttbullar, prinskorv och majs.
Igår falafel och idag gulaschgryta! Om det fortsätter så här kan jag nog snart inte ens kalla dem skeptiker mer )
I morgon är det Potatisens dag.
Urballning i köket pga väder och ledig dag. Med andra ord framställer jag matlådor. Butternutsoppa (med potatis! Grattis på potatisdagen) med sesamolja. Ett halvhjärtat försök att panera resten av kålroten. Något gick väldigt fel, ser för jävligt ut. I ugnen ligger en halverad zebrurka, aka spagettipumpa. Är mycket förväntansfull!
Ett flickeflarn!Zebrurka med litet barn som topping?
Klippan? Stajling, alltså, så snuskigt och ändå gör man det, för vem har råd att chansa?Igår åt vi saffransfisksoppa med sötpotatis bland annat. Idag blir det varmrökt lax med sparrispotatis och örtsås. Köpt mäklarplädar. Hatart, men faller för normen och trycket.