Dagens lunch: grönsakssoppa på krossade tomater, chili, massa vitlök, lök, stjälkselleri, grönkål, morötter, vita bönor och en gammal parmesankant, toppad med olivoljestekta levainkrutonger, persilja, parmesan och en slatt olivolja. Perfekt höstmat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ååhh vill du dela med dig av receptet till den*pust* Det var skönt
Kan tillägga att min käre man är inte så intresserad av kanelbullar heller... men ofta ber snällt om jag kan tänka mig att göra blåbärsbutterkaka till honom
Ååhh vill du dela med dig av receptet till den
Ett stort gilla på parmesanmängden!Visa bifogad fil 20118
Dagens lunch: grönsakssoppa på krossade tomater, chili, massa vitlök, lök, stjälkselleri, grönkål, morötter, vita bönor och en gammal parmesankant, toppad med olivoljestekta levainkrutonger, persilja, parmesan och en slatt olivolja. Perfekt höstmat.
Vilka butterkakor! @athena_arabians
Åh! Läste först kastanjchampagne eftersom jag visste det handlade om svamp så trodde jag de var marinerade i champagne! Det lät fint tyckte jag (marinerad svamp är underskattat).Dagens lunch var gårdagens middag.
Nötfärsbiffar med kastanjchampionjoner, basilika, sambal olek, feta ost och bladspenat.
Till det en sås på krossade tomater, tomatpure, lite grädde, lök, mer kastanjcampionjoner samt vitlök
Gjorde en "förrätt" på några kastanjchampionjoner. Bröt av foten hackade den tillsammans med lök, vitlök och spenat och fräste i smör. Blandade i lite vanlig ost och fyllde hattarna med sen in i ugn och rostades.
Detta kommer jag göra fler ggr.
Hurra vilken bra present! Alla borde få muminkannorMin bouillabaisse-ish blev vansinnigt god!
Partners Tarte Tatin var som en dröm.
Herregud vad mätt jag är.
Har dessutom fått presentkort på ett restaurangbesök och en lika fin muminhuskanna som @Killaloe har.