Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp! En bakande man som kreerar småkakor:love:

Jag har då rakt inget emot småkaksbakande män, men just "hunk" var kanske inte det ord jag skulle ha valt i sammanhanget. Å andra sidan är inte hunkar min prio ett när det gäller män. Med hunk menar jag då det jag själv förknippar med ordet, typ mer muskler än hjärna.

Jag har då rakt inget emot småkaksbakande män, men just "hunk" var kanske inte det ord jag skulle ha valt i sammanhanget. Å andra sidan är inte hunkar min prio ett när det gäller män. Med hunk menar jag då det jag själv förknippar med ordet, typ mer muskler än hjärna.

Ahh! En hunk är för mig nåt jag gillar helt enkelt:D

Det du pratar om är en Broiler, gör sig bäst i en gryta eller långpanna med mycket vitlök.

Kolla vad jag har gjort!

img_0677_592f112c9606ee4342ee8976.jpg

Tomatskiva i konservburk i november och nu har jag en liten sjumillimetare!

Till middag åt jag ost och vin och ost och vin och... Nä, det var nog mest det faktiskt. Det var bara jag, en filt och en solig park och jag proppade glatt i mig ost som om det inte fanns någon morgondag. Jag tyckte det var bäst att passa på när det inte fanns någon annan där som kunde döma (eller äta)!

Hade inte en susning om vem Edward Blom var, och än mindre att han var så på tapeten i tråden, men det var ju trevligt att jag lyckades äta enligt veckans tema utan att ens veta om det liksom. Vad som helst som kan liknas vid en ursäkt för att konsumera hutlösa mängder ost och alkohol fungerar jättebra för mig, bara så ni vet.

Till middag åt jag ost och vin och ost och vin och... Nä, det var nog mest det faktiskt. Det var bara jag, en filt och en solig park och jag proppade glatt i mig ost som om det inte fanns någon morgondag. Jag tyckte det var bäst att passa på när det inte fanns någon annan där som kunde döma (eller äta)!

Hade inte en susning om vem Edward Blom var, och än mindre att han var så på tapeten i tråden, men det var ju trevligt att jag lyckades äta enligt veckans tema utan att ens veta om det liksom. Vad som helst som kan liknas vid en ursäkt för att konsumera hutlösa mängder ost och alkohol fungerar jättebra för mig, bara så ni vet.

Sann EB-anda! :up:

För övrigt får jag nog klura en stund på hur jag ska ta mig annan veckans tema. Han är ju väldigt mycket för sällskap och studentikosa tillställningar, så jag kanske tolkar temat fritt och startar en orden. Fast ost är ju gott, förstås.
Galej och gamman i glada vänners lag, så tolkar jag Edwards umgängesstil. Själv är jag mer den som hänger i baren och argumenterar de stöddiga männen under bordet, så att man sedan äntligen kan få prata om vettiga saker med kvinnorna.

Men jag mjukstartade med lite Edwardianskt tema idag till middag: stekt vit sparris (dessvärre stekt i olivolja, inte smör, men sparris är Edwards favoritgrönsak så vitt jag kan bedöma), stekt halloumi (kanske inte Edwards favoritost, men ändå ost) och så små svampfyllda pastahistorier som partner hade fyndat någonstans i en delikatessdisk (även om nu Edward för att hålla figuren undviker pasta).

Hade ingen aning om vad jag skulle laga till middag igår så frågade en vän vad hon skulle äta. Laxwraps!
Så det fick det bli, och Gud så gott det var :love:

Mosade en bit varmrökt lax med svartpeppar, salt, pressad citron, dill, färsk lök och philadelphiaost. Hade röran på ett tortillabröd med sallad och avokado och rullade ihop - smarrigt! :d Räcker till lunch idag också.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 677
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar