Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh! Jag blir alldeles rörd! :love:

Hade ingen aning om vad jag skulle laga till middag igår så frågade en vän vad hon skulle äta. Laxwraps!
Så det fick det bli, och Gud så gott det var :love:

Mosade en bit varmrökt lax med svartpeppar, salt, pressad citron, dill, färsk lök och philadelphiaost. Hade röran på ett tortillabröd med sallad och avokado och rullade ihop - smarrigt! :d Räcker till lunch idag också.
Nä ty fusan vad gott och fräscht det lät! Jag måste ge mig ut på varmrökt lax-jakt här känner jag!

Helt ok mycket EB-tema på min lunch i alla fall! Jag åt den (lilla) bit som blev över av gårdagens ost tillsammans med några skivor whiskysalami, marinerade oliver, soltorkade tomater och en bit oliv-ciabatta.

Sedan fick jag prova en proteinbar som smakade ensilage, men det var det ingen av mina icke hästkunniga kollegor som förstod.

Väldigt o-Edwarskt men min lunch idag var bara så :love:.

Salladblad på fat, toppat med snabbsyltad rödlök, ångad grön sparris, potatis"krutonger" (ugnsrostade potatistärningar) och tunna skivor rosa nötkött av det ekologiska slaget. Herre min skapare så gott det var på denna solskensdag där jag tvingades upp vid fyrasnåret för att jobba.

Det mest irriterande med mitt jobb är att det inkräktar på min fritid för mycket ibland. Som tur är kompenserar jag detta med en semesterdag i morgon :up:.

Merlins skägg! :eek:
Hur kan jag ha missat att detta är en MATTRÅD?! Jag har fått för mig att det varit en köksinredningstråd som gått bananas och förökat sig. Men, ni pratar ju mat! Jag som älskar mat! Jag som älskar att både laga och äta mat! Och titta på matprogram och köpa för många kokböcker.

Jag sitter iaf och äter sötmandel. Dolce far niente, ni vet.

(Jag har gått in i väggen så matlagningen har ju legat lite på is senaste.. well, månaderna egentligen, men det har börjat vända så kanske kan inspireras ytterligare här!)

Merlins skägg! :eek:
Hur kan jag ha missat att detta är en MATTRÅD?! Jag har fått för mig att det varit en köksinredningstråd som gått bananas och förökat sig. Men, ni pratar ju mat! Jag som älskar mat! Jag som älskar att både laga och äta mat! Och titta på matprogram och köpa för många kokböcker.

Jag sitter iaf och äter sötmandel. Dolce far niente, ni vet.

(Jag har gått in i väggen så matlagningen har ju legat lite på is senaste.. well, månaderna egentligen, men det har börjat vända så kanske kan inspireras ytterligare här!)
Köksinredning har vi nog aldrig pratat om. :)

Ikväll blir det sötpotatisstompf, sparris, tzatsiki och biffar på kycklingfärs. Funderar på att krydda biffarna med basilika vitlök och chili, samt att fylla dom med en bit ost.
Saknar dock mozzarella hemma, tror ni det funkar med en tärning hushållsost i varje bulle/biff? Eller blir den grynig?

Vad tror ni om att odla sötpotatis - någon som testat? Kom just på att det ju också borde gå. Har ett litet testhål i trädgårdslandet mellan jordärtskockor, majs och kronärtskockor. Idag har jag sprungit en halvmil, gått en halv till och käkat keso med hallon till lunch. Känns som om jag och Edward borde ha utrymme att träffas i kväll. :)

Vad tror ni om att odla sötpotatis - någon som testat? Kom just på att det ju också borde gå. Har ett litet testhål i trädgårdslandet mellan jordärtskockor, majs och kronärtskockor. Idag har jag sprungit en halvmil, gått en halv till och käkat keso med hallon till lunch. Känns som om jag och Edward borde ha utrymme att träffas i kväll. :)

Det jag läst mig till är att det ska vara för kallt på våra breddgrader för dem. Möjligtvis i växthus (den är ju tropisk från början).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 672
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar