Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sparris för 10kr på Ica! Underskattar dock min aptit för sparris, så köpte bara ett knippe.. Önskar jag köpt alla!

Och jag frösre sparrisen lite för hårt.. Men det är ju otroligt gott ändå! Med lite vitt vin till.. Hoppas ingen kommer på mig. Klockan är bara halv fem :D

Behovet av att rensa kylen var stort ikväll.
Svängde ihop pasta med en sås på creme freisch, bacon och vitkål. Kryddade med timjan, samba olek, vitlök och balsamvinäger.

För att vara middag på en spik på under 15 min måste jag säga att det blev klart Godkänt.
Mer spikmiddagar åt folket!

Var inne på den "utländska" affären (hittar inget bättre ord) här i närheten. De har alltid väldigt bra priser på frukt och grönt.
5 st avokado för 10 kr :eek: nu ligger tre på fönsterbrädet och två i brun papperspåse för att mogna till i lite olika takt förhoppningsvis.

Köpte sånt där platt turkiskt bröd med svart och vit sesam på. Någon som vet namnet?
Det åt jag med hummus och sedan kokade jag en stor kronärtskocka som jag åt med skirat smör och flingsalt. Mycket gott!

Till efterrätt blir det oreo-glass.

Edit: Brödet heter tydligen ramazan pidesi eller bara Pide. Äts under Ramadan :)

Senast ändrad:
Min lunch igår bestod av en variant på lins- och speltotto med parmesan och vitt vin och till det en puré på ugnsrostad blomkål och kikärtor. Knaprig sallad på lite av varje för att inte bara äta gröt med gröt.Ja, ni fattar, rester.
Idag åt jag färsk papardelle med broccoli, sparris och tomat toppad med fetaost , olivolja, svartpeppar och valnötter. Enkelt och gott.

Ikväll, vid havet: räkor, surdegsbaguette, bubbel och lite grönsaksbitar(de sänkte förstås Edvardfaktorn, klantigt). Inte så fantasifullt, men våldsamt gott. Till dessert marsipanröd med cognac:D

Kokt färskpotatis med dill, ugnsbakade tomathalvor och oliver, fetaostgratinerad paprika och aubergine, stekt halloumi, zucchini frittata, vattenmelon och fetaost. Fransk äppelcider.
Jordgubbs- och rabarberpaj och vispgrädde.

Jag är i Umeå. Middag på Gotthards krog, ingen direkt fantastisk kulinarisk måltid men två glas välbehövligt rödvin. Två nätter på hotell = hotellfrukost en masse! :up: Imorgon tar min lillasyster storexamen så hela familjen är här och firar.

Ensam hemma igen och matmisären breder genast ut sig. :crazy:
Är inte riktigt nere på servettnivå (än) men det är inte långt därifrån. Stekt ägg med rostbröd. Honungsmelon. Gamla ostkanter. Ja det var väl det hela. Toppenfredag på andra sätt, tack och lov.

Tentaperiods-matmisären har sin gilla gång MEN igår blev jag bjuden på middag pga examensfest. Bubbel. Grillad oxfilé, rostad grönsaks- och rotfruktsblandning, jättefin rödvinssås (rödvin i glaset, SÅKLART). Till efterrätt vit chokladmousse med passionsfrukt, toppad med hallon. Så gott! Nu ytterligare några dagar i misär tills tentan är skriven.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 672
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar