Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fint att fortsätta fira honomFirar morfars 100-årsdag med jordgubbstårta.
(morfar är död)
Du kan steka den o sen langa in den i frysen o ta fram när du behöver stekt köttfärs.Måste laga spaghetti och köttfärssås idag annars riskerar köttfärsen att bli dålig. Är inte på humör att göra det, men köttfärsen har varit frusen så jag kan inte langa in den i frysen igen. Gack.
Fettstinn och godmodig som självaste Edward! Jag tror absolut att mängden ost jag nu ätit till förrätt inom kort får en liknande effekt, tillsammans med vinet. Hoppas huvudrätten dröjer lite.Fredagens hotelfrossa är över, nu hemma och lite matt av EB-tema tog jag mig ändå samman och stekte en BIFF modell blodig. Ska jag äta rött kött i överdriven mängd ska biffen råma. Detta toppades med BEARNAISE (herregud...) och stekt sparris. Bea är inte gott, inte ens när man gjort den själv. Tack och lov hittades en slatt rödvinssås vilket jag är väldigt förtjust i.
Har ätit mer kött fredag till lördag än en normal vecka. Åt en mycket trevlig fish and chips till lunch. Är fettstinn och liksom godmodig till lynnet.
Fettstinn och godmodig som självaste Edward! Jag tror absolut att mängden ost jag nu ätit till förrätt inom kort får en liknande effekt, tillsammans med vinet. Hoppas huvudrätten dröjer lite.
Röd näsa och rund mage, det är jag, det!Må du skina av fett och antioxidanter
Fettstinn och godmodig som självaste Edward! Jag tror absolut att mängden ost jag nu ätit till förrätt inom kort får en liknande effekt, tillsammans med vinet. Hoppas huvudrätten dröjer lite.
Röd näsa och rund mage, det är jag, det!
Låter helt fantastiskt!Uteservering i ett romerskt gathörn. Snart kommer ostar, skinka och melon till förrätt. Därefter pasta con vongole (de små hjärtmusslorna) till mig och något vi bara gissade vad det är till sällskapet. Sen delar vi allt ändå. Sicilianskt rödtjut, riktigt gott! (@Koltrast )
Skönt att höra att ordningen och godmodigheten är återställd. Var lite orolig för dig där ett tag.
Idag var jag bjuden på examensmiddag. Eftersom det var min veggoson som fixat det mesta av maten (utom köttet som värdparet fixade) så var det fräscht och väldigt gott. Bl.a en marinerad, grillad quorn som var grym, massor med roliga röror, pastasallad med fetaost och pesto, flera andra sallader och grillad halloumi. Passionsfruktscheesecake till efterrätt.
Jag är mätt och ganska fet.