Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hotellfrukost, sedan en låååång examensceremoni följt av bubbel och skålande. Vegetarisk lunchbuffé och tårtor och cheesecake och kaffe efteråt. Mer skålande och presentöppning. Nu powernap på hotellet, snart trerätters med vinpaket. Bra lördag!

Måste laga spaghetti och köttfärssås idag annars riskerar köttfärsen att bli dålig. Är inte på humör att göra det, men köttfärsen har varit frusen så jag kan inte langa in den i frysen igen. Gack. :meh:

Måste laga spaghetti och köttfärssås idag annars riskerar köttfärsen att bli dålig. Är inte på humör att göra det, men köttfärsen har varit frusen så jag kan inte langa in den i frysen igen. Gack. :meh:
Du kan steka den o sen langa in den i frysen o ta fram när du behöver stekt köttfärs.

Jag är hos mor på landet och har det ganska drägligt. Imorse frukost på piren efter ett ganska kallt bad, danskt rågbröd med chevrètte, tomat och basilika och surdegsbaguette från igår med räkor, sallad och ägg. Kaffe ur termos.

Efter några timmars fri lek och läsning(Wittgenstein, Christie och Thorvall) åt vi färskpotatis, matjesill, rödlök och gräddfil med en tomatsallad bredvid. Nu, efter ett till dopp och en hundpromenad har vi snott ihop och ätit rabarberkaka med kardemumma och mandel och druckit te. Middagen står skriven i stjärten(underbara autocorrect ), men känns rätt avlägsen.

Sedär, lite livsstilsporr för att uppväga mitt avund, @Petruska

Grillad sojakorv, röd paprika, färsk lök och majskolv och kokt färskpotatis med smör och dill. Loka citron.
Jordgubbstårta.

Fredagens hotelfrossa är över, nu hemma och lite matt av EB-tema tog jag mig ändå samman och stekte en BIFF modell blodig. Ska jag äta rött kött i överdriven mängd ska biffen råma. Detta toppades med BEARNAISE (herregud...) och stekt sparris. Bea är inte gott, inte ens när man gjort den själv. Tack och lov hittades en slatt rödvinssås vilket jag är väldigt förtjust i.
Har ätit mer kött fredag till lördag än en normal vecka. Åt en mycket trevlig fish and chips till lunch. Är fettstinn och liksom godmodig till lynnet.

Jag lagade riktig mat för första gången på flera veckor ikväll! Har mest ätit kallskuret och keso och sallad och sånt. Eller ja, häromkvällen åt jag sill och potatis, guuuud vad gott det var med årets första svenska färska!

Men ikväll har jag lagat helstekt fläskytterfilé, krossade och gratinerade färskpotatis, "grillsallad" från Ica (en sån där käck påse med olika blad och riven morot) och kall sås med massa sriracha och vitlök. Det var gott! Känner mig stärkt till både kropp och själ ;)

Fredagens hotelfrossa är över, nu hemma och lite matt av EB-tema tog jag mig ändå samman och stekte en BIFF modell blodig. Ska jag äta rött kött i överdriven mängd ska biffen råma. Detta toppades med BEARNAISE (herregud...) och stekt sparris. Bea är inte gott, inte ens när man gjort den själv. Tack och lov hittades en slatt rödvinssås vilket jag är väldigt förtjust i.
Har ätit mer kött fredag till lördag än en normal vecka. Åt en mycket trevlig fish and chips till lunch. Är fettstinn och liksom godmodig till lynnet.
Fettstinn och godmodig som självaste Edward! Jag tror absolut att mängden ost jag nu ätit till förrätt inom kort får en liknande effekt, tillsammans med vinet. Hoppas huvudrätten dröjer lite.

Fettstinn och godmodig som självaste Edward! Jag tror absolut att mängden ost jag nu ätit till förrätt inom kort får en liknande effekt, tillsammans med vinet. Hoppas huvudrätten dröjer lite.

Skönt att höra att ordningen och godmodigheten är återställd. Var lite orolig för dig där ett tag. :)

Idag var jag bjuden på examensmiddag. Eftersom det var min veggoson som fixat det mesta av maten (utom köttet som värdparet fixade) så var det fräscht och väldigt gott. Bl.a en marinerad, grillad quorn som var grym, massor med roliga röror, pastasallad med fetaost och pesto, flera andra sallader och grillad halloumi. Passionsfruktscheesecake till efterrätt.

Jag är mätt och ganska fet. :)

Uteservering i ett romerskt gathörn. Snart kommer ostar, skinka och melon till förrätt. Därefter pasta con vongole (de små hjärtmusslorna) till mig och något vi bara gissade vad det är till sällskapet. Sen delar vi allt ändå. Sicilianskt rödtjut, riktigt gott! (@Koltrast :) )
Låter helt fantastiskt!

Här är middagen just uppäten. Efter rotfruktschips och Prosecco på verandan åt vi varmrökt lax, smörstekt sparris, färskpotatis, gräddfilssås med dill och en sallad på rå fänkål, sockerärtor och små blad. Jag känner mig hyfsat välgödd och fettstinn jag med vid det här laget:D

Skönt att höra att ordningen och godmodigheten är återställd. Var lite orolig för dig där ett tag. :)

Idag var jag bjuden på examensmiddag. Eftersom det var min veggoson som fixat det mesta av maten (utom köttet som värdparet fixade) så var det fräscht och väldigt gott. Bl.a en marinerad, grillad quorn som var grym, massor med roliga röror, pastasallad med fetaost och pesto, flera andra sallader och grillad halloumi. Passionsfruktscheesecake till efterrätt.

Jag är mätt och ganska fet. :)

En grym quorn? Kan du vaska fram ett recept på det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 672
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar