Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hotellfrukost följt av promenad längs älven och bildernas museum i Umeå. Tofusallad till lunch och nu är jag plötsligt i Bromma och väntar på att få borda sista sträckan hem. Ingen aning vad det blir till middag men jag har en spetskål hemma!

Testade räkfonden i en pasta med sparris och varmrökt lax. Och några delade körsbärstomater. Sjuka mängder parmesan, basilika och citronmarinerad fänkål (köpte äntligen en mandolin igår!) till. Och öl. Gott!

Lunch: grillade grönsaker och stekt cikoria. Jag har helt snöat in på cikoria! Underbart gott! Pasta med skaldjur och bläckfisk. Vitt vin. Dubbel espresso.

Jag lovar att ta tag i det edwardianska temat och äta kött till middag.

Såsen är helt klart ett problemområde i det italienska köket. Jag undrar hur Edward gör när han är i Italien.

Häller på ister eller ankflott, kanske?

Ikväll blev det nyfångad filleead forell stekt i ugnen i smör med potatis och smält smör på och får bli det samma i matlådan i morgon .Tog även upp några rödingar och några öringar från frysen innan dom blir för gamla och smakar illa så dom är saltade och får bli röken i morgon kväll

Det är söndag hörrni! Vi gick ju in för EDWARD med ett osedvanligt stort engagement, vi verkar haft en kollektiv brist på...fett, vin och överdåd.
Ska vi se temat som avslutat trots den korta perioden, tänka på våra blodfetter och hitta något lite mer... grönt?

Land?
Råvara?
Kock?

För att @Petruska inte ska känna sig utanför så kanske Italienskt tema? :D

Annars tänker jag att matlagning med ordet eklektisk som tema skulle kunna vara intressant?

Det kan hon ju ha, den däringa globetrottern som lyxlirar i Italien:rage::angel:.

Eklektisk? Haru käkat flugsvamp:love: eller hur tänker du? (Eventuellt läste jag först elektrisk och såg framför mig ett nytt sätt att ha ihjäl ostron på tills jag kom på att ostron är en grönsak.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 667
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar