Tac(k)os lov som vi brukar skämta till det med!Tack och lov. Funkar praliner?
Ett tips är att göra egna tortillabröd, se typ @Hermelin recept tidigare i tråden (eller var det förra?!) Det är så himla stor skillnad alltså på hemgjorda och köpta!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tac(k)os lov som vi brukar skämta till det med!Tack och lov. Funkar praliner?
Ny vecka och nytt tema betyder för min del inte riktigt adjö till fett och alkohol. Ikväll blev jag bjuden på risotto(eller egentligen kamutveteotto), stekt sparris, stekt zucchini med citron, halloumi, sallad med mycket rödlök och kapris och ett okänt vitt vin.
Tack och lov. Funkar praliner?
Jag är fö väldigt sugen på efterrättstacos (nu när vi ändå är inne på praliner , det känns väldigt genuint och mexikanskt även om det skulle bli tacos utan såssåsOm de har olika färg kanske?
Jag är fö väldigt sugen på efterrättstacos (nu när vi ändå är inne på praliner , det känns väldigt genuint och mexikanskt även om det skulle bli tacos utan såssås
Min morfar tog gärna upp bildande samtal om ord och latinska ordstammar och sådant med sina barnbarn. Han var språkprofessor. Vi reste också en del i Italien när jag var barn och då drillades jag i köksitalienska.Hm, jag tycks ha ärvt väldigt lite av den varan, trots att både mormor och morfar var rätt väl bevandrade i latin. Vad fint det vore om språk gick i arv, jag hade varit mycket mångspråkig.
Tid o temperatur för sparris/bacon i ugn?Igår lagade jag faktiskt mat. Om man får säga det om att koka spaghettini, strimla mager kassler, röra ner lite crème fraiche, sriracha och mycket peppar. Men just nu får jag nog det
Idag ska jag anstränga mig lite mer eftersom jag bjudit hem en väninna på nationaldagsbrunch - dock utan direkt Sverigetema, det blir väl snarare somrig mat. Jag tänkte steka chilimarinerad halloumi, göra baconlindad sparris i ugnen, och göra en sallad på gröna sojabönor, fetaost, rödlök och kanske mynta om Ica har nån. Funderade på att baka bröd också men tror det blir overkill. Någon god alkoholfri cider eller äppelmust till, tror jag!
Vad skulle en kunna linda runt sparrisen om en inte äter kött? Något bra förslag?
Tid o temperatur för sparris/bacon i ugn?
225 tills baconet ser klart ut. 10-15 min?