Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nationaldagslunch i form av nybakat tomatbröd och focaccia med smör, ost och grönsaker. Blågul prinsesstårta och kaffe till :d

Middag intogs på balkongen: räkor, kokt färskpotatis, ärtstomp, sötpotatisaioli, vitlöksbröd och massa grönsaker. Flädercider som var oväntat god till! Popcorn och mörk choklad och te till efterrätt.

Jag körde på det alternativa temat ikväll, eklektiskt. För vad annat kan en kalla lösviktsgodis, med sin variation av sorter och smaker?:angel:
Färgglatt är det också! Bra jobbat! :up:

Jag har avrundat middagen på samma sätt, kan inte se hur en bättre firar nationaldag?! Middagen innan blev en sallad från Cyrano med bacon, soltorkade tomater, gröna blad, valnötter och parmesan. Skulle enligt menyn vara bönor i, dessa lös med sin frånvaro men jag fick oliver istället tror jag. Dock var vinägretten med mango så sanslöst god att jag jade förlåtit typ vad som helst :D

Lunchen igår bestod av kokt färskpotatis med fyra sorters sill, gräddfil och gräslök. Allt intaget i sällskap av en Bukefalist som var här på arbetsläger :D Jag gillar verkligen Abbas Ramslök- och citronsill och förra årets smak Yuzu-Shiso. Båda är väldigt goda på olika sätt. Vi hade även vanlig inlagd sill och fransk löksill.

Det var en perfekt lunch för oss, snabbfixad och somrig.

Istället för carbonara till lunch (insåg att den nog var på väg ut ur kylen själv så jag vågade inte äta den) så blev det sesamknäcke med ost och paprika istället :d Ikväll blir det hemmagjorda köttbullar med nypotatis!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 667
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Litet hemmakontor - inspo sökes
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA