Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Middag: Antopasti ala Romana, Saltimbocca ala Romana samt Tiramisu. Rött vin och dubbel espresso. Massor av kött!
Sedan detta skrevs har jag blivit bestulen samt på omständiga vägar fått ut kontanter med hjälp av min svenska bank och min hemmagjorda italienska. Andas nu ut nedanför Peterskyrkan med ett glas vitt. Är MYCKET sugen på MINST ett glas till, men ska promenera till Trastevere och välja ut en middagsrestaurang först.Jag tycker inte ett dugg synd om dig längre. INTE. ALLS.
Sedan detta skrevs har jag blivit bestulen samt på omständiga vägar fått ut kontanter med hjälp av min svenska bank och min hemmagjorda italienska. Andas nu ut nedanför Peterskyrkan med ett glas vitt. Är MYCKET sugen på MINST ett glas till, men ska promenera till Trastevere och välja ut en middagsrestaurang först.
Sedan detta skrevs har jag blivit bestulen samt på omständiga vägar fått ut kontanter med hjälp av min svenska bank och min hemmagjorda italienska. Andas nu ut nedanför Peterskyrkan med ett glas vitt. Är MYCKET sugen på MINST ett glas till, men ska promenera till Trastevere och välja ut en middagsrestaurang först.
Så, nästa tema är tacos alltså? Ni upphör aldrig att förvåna. När börjar vi?
Tacos - är inte det typ det äckligaste man kan äta??? Eller kan man tolka det fritt kanske?
Så, nästa tema är tacos alltså? Ni upphör aldrig att förvåna. När börjar vi?
Det finns utrymme för personlig tolkning tycker jag
Tack och lov. Funkar praliner?
Alltså tortilla är ju värdelöst. Duger inte ens till praliner enligt min mening.Om du äter dem i en tortilla
Visst är det underbart hur långt en kommer med hemsnickrad italienska? Lite franska, spanska och friskt mod - et voilà! Trist att du blev bestulen, men middagen låter som hyfsat plåster på såren.Middag: risotto med valnötter och cicoria, ossobuco, bönor (faglia) på det romerska viset och marinerad aubergine. GALET GOTT på ett mycket enkelt hak i Trastevere. En flaska Chianti. Pannacotta med frutti di bosco.
Jag beställde alltsammans på italienska OCH förstod vad jag beställde!!!
Väntar nu på espresso.
Man har god nytta av sin morfars latin också.Visst är det underbart hur långt en kommer med hemsnickrad italienska? Lite franska, spanska och friskt mod - et voilà! Trist att du blev bestulen, men middagen låter som hyfsat plåster på såren.
Hm, jag tycks ha ärvt väldigt lite av den varan, trots att både mormor och morfar var rätt väl bevandrade i latin. Vad fint det vore om språk gick i arv, jag hade varit mycket mångspråkig.Man har god nytta av sin morfars latin också.