Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min käre mans mat igår var verkligen på EB-tema. Trippelt baconlindad sparris, baconlindade champinjoner, baconlindad potatis, grillbacon (dvs sidfläsk skuret tjockare än bacon men tunnare än traditionellt sidfläsk) och en bit älg. Allt grillat av moi då. Det var ett litet oäktenskapligt missförstånd när vi tog fram mängden bacon ur frysen, därav baconorgien.

Jag fick grillad ryggbiff, enkellindad baconsparris, grillade potatisar sans bacon och fyllda champinjoner. Min blinkning åt EB var väl tryffelbearnaisen som borde vara fet nog.

Vi var båda nöjda iaf :)

Jag tycker inte ett dugg synd om dig längre. INTE. ALLS.
Sedan detta skrevs har jag blivit bestulen samt på omständiga vägar fått ut kontanter med hjälp av min svenska bank och min hemmagjorda italienska. Andas nu ut nedanför Peterskyrkan med ett glas vitt. Är MYCKET sugen på MINST ett glas till, men ska promenera till Trastevere och välja ut en middagsrestaurang först.

Sedan detta skrevs har jag blivit bestulen samt på omständiga vägar fått ut kontanter med hjälp av min svenska bank och min hemmagjorda italienska. Andas nu ut nedanför Peterskyrkan med ett glas vitt. Är MYCKET sugen på MINST ett glas till, men ska promenera till Trastevere och välja ut en middagsrestaurang först.

Men herregud vad du har otur då!!! Nu tycker jag synd om dig igen. JÄTTESYND!!!:crazy:
Du är värd minst en hel flaska vin, ja nästan en egen vingård, faktiskt.:heart

Men jäklar vilken otur! :( Klart du ska ha ett glas vin till, MINST.

Det är ju helt klart inte ok och kräver absolut vin. Vin läker alla sår (eller något sådant).

Ugnsbakad aubergine och röd paprika med vitlök, citron och timjan, små tomater och penne rigate till lunch.

Nu ska jag mikra ett par Kungsörnen pannkakor.

Tacotema är jag gärna med på.

Middag: risotto med valnötter och cicoria, ossobuco, bönor (faglia) på det romerska viset och marinerad aubergine. GALET GOTT på ett mycket enkelt hak i Trastevere. En flaska Chianti. Pannacotta med frutti di bosco.

Jag beställde alltsammans på italienska OCH förstod vad jag beställde!!!

Väntar nu på espresso.

Middag: risotto med valnötter och cicoria, ossobuco, bönor (faglia) på det romerska viset och marinerad aubergine. GALET GOTT på ett mycket enkelt hak i Trastevere. En flaska Chianti. Pannacotta med frutti di bosco.

Jag beställde alltsammans på italienska OCH förstod vad jag beställde!!!

Väntar nu på espresso.
Visst är det underbart hur långt en kommer med hemsnickrad italienska? Lite franska, spanska och friskt mod - et voilà! Trist att du blev bestulen, men middagen låter som hyfsat plåster på såren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 667
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar