Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vad i helvete, det är något allvarligt fel på min digitala köttermometer! Enligt den är köttet nu 85C men det är rått i mitten kände jag direkt när jag tog ut den, sedan gick temperaturen ner när jag tog ut termometern och när jag stoppade in allt i ugnen igen stannade den på 65C. Något är mycket fel. :rage:
Min också! Plötsligt visade den att köttet var över 350 grader för ett tag sedan. Det var på tok för rått.

Mindre lyckad kväll. Skulle göra såndär chokladbollssmet ni vet av typen som man äter direkt ur bunken utan att först göra dem till bollar. Jag är väldigt lat och gillar inte att bli kladdig om händerna så brukar göra den i en liten matberedare som jag kopplar på mixerstavsmotorn på. Urenkelt. Och allt går in i diskmaskinen efteråt. Hade lite bråttom (ehehe glupsk) så satte ihop den slarvigt och kör igång den, så en plastflisa slogs av. Och smulades ner i smeten (det är en BRA mixer!) så det var bara att slänga all (antagligen) jättegod smet. Och beställa reservdel för 250 kronor :mad: Med "den som gapar efter mycket...." ringades i öronen :rofl: TUR jag hade glass i frysen annars vet jag inte vad som hade hänt!

Mindre lyckad kväll. Skulle göra såndär chokladbollssmet ni vet av typen som man äter direkt ur bunken utan att först göra dem till bollar. Jag är väldigt lat och gillar inte att bli kladdig om händerna så brukar göra den i en liten matberedare som jag kopplar på mixerstavsmotorn på. Urenkelt. Och allt går in i diskmaskinen efteråt. Hade lite bråttom (ehehe glupsk) så satte ihop den slarvigt och kör igång den, så en plastflisa slogs av. Och smulades ner i smeten (det är en BRA mixer!) så det var bara att slänga all (antagligen) jättegod smet. Och beställa reservdel för 250 kronor :mad: Med "den som gapar efter mycket...." ringades i öronen :rofl: TUR jag hade glass i frysen annars vet jag inte vad som hade hänt!
Aldrig tidigare har det känts så nödvändigt:
Styrkekram:heart

Hatar när matinspirationen tryter så mycket att en känner sig tvingad till att äta en servett :down: var det iaf ett mat-motiv på så du kunde äta med ögonen också?

Tveksamt. Det var något fantasidjur i blått på röd botten. Den var till och med begagnad, kvar efter helgens gäster ... Det var väl inte riktigt så att jag dukade fram den. Men den låg ju på bordet och ett obevakat ögonblick så råkade jag äta upp den, i farten så att säga. :crazy:

Tveksamt. Det var något fantasidjur i blått på röd botten. Den var till och med begagnad, kvar efter helgens gäster ... Det var väl inte riktigt så att jag dukade fram den. Men den låg ju på bordet och ett obevakat ögonblick så råkade jag äta upp den, i farten så att säga. :crazy:
Nåja, var den begagnad så fanns det kanske spår av mat på! Och om du äter animalier så kan vi väl konstatera att fantasidjur också är kött? Låter ju inte alltför illa sett ur näringssynpunkt tänker jag :up:

I helgen grillade vi beercan-chcken och fetafyllda spetspaprikaor, halloumi och bifftomater oljade med chiliolja.

Dagen efter blev det grillade lammkotletter, blomkålsmos och svampsås.

Igår åt jag själv och orkade bara göra tonfiskmackor med hårdbröd(glutenfritt) och tonfisk med paprika-smak i majonäs. Elegant.
Idag blev det mat på IKEA och sen plocksallad till kvällen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 677
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 101
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar