Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
På UTOMLANGSKONFERANGS sedan i måndags och det råder smärre matmisär. Maten under dagarna är flottig och förvånansvärt tråkig - så pass att jag blev alldeles till mig när det serverades ett gäng sparrisknoppar som grönsak till dagens lunch istället för den vanliga isbergssalladen.

Igår nådde vi ett 'all time low' när jag kom hem efter en alldeles för lång dag och bestämde mig för att beställa pizza. Jag valde en med kronärtskocka, aubergine och zucchini. Fick hem det här:

18341714_10154614756895677_274430740099814838_n.jpg

Måttligt imponerande. Hoppas på förbättring på samtliga fronter under resterande två dagar, annars blir jag nästan lite upprörd tror jag!
Men åh, din stackare!

Min middag blev kanontrevlig! Vi startade med en Moscow mule (som blev en stor hit bland oss som var i Berlin nyss) med gurka och Fentimans Ginger beer. Sen bulgogi med flankstek, ris, kimchi, mango och massa fler grönsaker och löksorter i romansalladsblad. Koriander, cashewnötter, tryffelaioli och srirachamajjo som tillbehör. Hälften drack ljus öl till, andra hälften prosecco. Sist tiramisu och kaffe! SÅ mätt nu.

Dock, min mage påminner mig om att jag är känslig för luftvispade saker :down: Typ vispgrädde, äggvita/maräng och sånt. Typiskt dåligt med tiramisu... Bullrar som bara den (annars tål jag ALLT, som stora mängder kaffe, jordärtskocka, bönor osv. :p ) medan jag går runt och packar inför imorgon; London!

Nää, det är ingen ordning på det alls @Petruska @VLMF @Koltrast. Den enda ROMANGS jag haft hittills är med smakprovsbaren på området, där man kan få allt från gurkmejagodis till sjögräsmüsli. Där har jag hängt (lite för) mycket, desperat efter inspirerande mat som jag varit.

Nåja, gårdagens middag blev i alla fall riktigt skaplig (mycket tack vare dedäringa Moët & Chandon) och ikväll ska vi till en omtalad tapasrestaurang, så det finns hopp!

Bulgursallad med stekt halloumi, zuchini, morötter, rödlök, balsamvinäger och timjan. Tzatziki med nån citrontwist till. Det var ett ICA-recept, helt ok men längtar efter att göra något riktigt gott till helgen. Imorgon blir det dock lokal på kvällen för att fira kompis födelsedag, ett ganska nyöppnat burgare-och-drink-hak som jag hört ska vara bra.

Nää, det är ingen ordning på det alls @Petruska @VLMF @Koltrast. Den enda ROMANGS jag haft hittills är med smakprovsbaren på området, där man kan få allt från gurkmejagodis till sjögräsmüsli. Där har jag hängt (lite för) mycket, desperat efter inspirerande mat som jag varit.

Nåja, gårdagens middag blev i alla fall riktigt skaplig (mycket tack vare dedäringa Moët & Chandon) och ikväll ska vi till en omtalad tapasrestaurang, så det finns hopp!

Känner att jag plötslig känner lite mindre synd om dig ... ;)

Kunde inte motstå superfina färska räkor för 99:-/kg, så det får det bli till middag. Ihop med lite gott bröd, sallad och ett glas vitt. Är det torsdag så är det.

Nej nej, det där är inte misär. Allt det där låter jättegott. Numera vet vi att misär stavas pappersservett.

Nu är maken hemma igen, ordningen återställd och det är åter lite mer inspirerande saker än begagnade servetter på menyn. Dock har jag inte varit på konferangs på över 20 år vilket börjar oroa mig allt mer. Missar jag något?:confused:

Någon variant av moussakainspirerad köttfärsgratäng.
Hittade köttfärssås i frysen, gjorde ostsås och skivade upp en aubergine. Lade ihop allt och toppade med västerbottenost.
Det blev gott.

På lördag ska vi ha middagsgäster, barnen i sällskapet älskar tacos så jag överväger att göra något sådant för enkelhetens skull.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 682
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 102
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar