Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hörni vi ska ha knytis-tapas till morgondagens Eurovisionkväll. Vad tycker ni att jag ska göra för rätter?
(Helst vegetariskt, ska det vara köttigt för det gärna vara superenkelt för jag köttar inte ofta.)

(Sanningen att säga lagar jag ju mat ypperligt sällan överlag.)
Mojo rojo med saltkokt potatis, tortillas, något med sådana där stora gröna chilifrukter, gazpacho eller empanadas kanske?

@inverterad Det låter himmelskt!

Idag blev det tidigare pga sjukdom uppskjutna kolifejset av. Västerbottenostpaj, rågbröd med ärtpesto och varmrökt lax, sparrissoppa med vaktelägg och fröknäcke med roquefort, päron och valnötter.

Tårta efteråt.

Mycket trevlig 80-årsdag. Min fars. Jag, partner och min son samt bihustrun med sina vuxna barn. Och en varghund.

Idag blev det tidigare pga sjukdom uppskjutna kolifejset av. Västerbottenostpaj, rågbröd med ärtpesto och varmrökt lax, sparrissoppa med vaktelägg och fröknäcke med roquefort, päron och valnötter.

Tårta efteråt.

Mycket trevlig 80-årsdag. Min fars. Jag, partner och min son samt bihustrun med sina vuxna barn. Och en varghund.

Det var! Himmelskt, alltså!

Så härligt med lyckad kolifejs (ljuvligt ord för övrigt! ).

Började dagen med sovmorgon och brunch hemma hos min väninna här i London. Surdegsbröd, avokado, mangosmoothie, croissanter, jordgubbar och mängder med kaffe.

Efter det utflykt till Notting hill med mycket strosande, och veganskt glutenfritt fika på café. Promenad därifrån till Covent garden, en nätt liten sträcka genom hela Hyde park. Middag på det mest fantastiska indiska ställe jag ätit på! Kön ringlade lång utanför men vi hade bokat bord :up: Riktigt prisvärt, Dishoom heter stället om nån vill ha ett bra tips! Vi delade på massor av rätter (fisk, räkor och veg) och tog kulfi till dessert. Sen fick jag en trettioårspresent i form av musikalbesök! Bra fredag.

Alltså. Min mat denna veckan :love:
Varit på träningsresa/hälsoresa och haft med oss egen kock (som jobbar på St Jörgen spa) och det har varit så fantastiskt!

Så många goda sallader, fajitas med räkor, grillar med tusen tillbehör och igårkväll en middag med massor av gott. Grymma frukostar, så god Sangria!
Och igår Paella vid stranden.

Mår så fint just nu! (om man bortser från faktumet att jag sitter på en nattbuss mellan Benidorm och Malaga som tar 8,5 timme.. Woop Woop!) En veckas dekadens incoming!

Burgare-och-drinkar-haket vi besökte igår var precis så bra som hade hört att det skulle vara!
Jag åt en jättegod högrevsburgare med chilimajonnäs, Boxholms chiliost och grönsaker. Till det perfekt friterad sötpotatispommes toppad med tryffelmajonnäs, chili och koriander :love:

Finns ju en hatkärlek till smörgåstårta på buke.
Såg en ny variant på ett fik. Denna ska tydlgen ha smaken- kebab !:confused:
18402992_469305733414020_6899635870819968724_n.jpg

Tårta efteråt.

Jag funderade faktiskt över vad som hände med det där firandet och kunde inte dra mig till minnes någon rapport om hur det gått(och utan rapport i mattråden kan det ju inte gärna ha hänt!). Menyn låter mer sammanhållen än ditt första utkast, tror jag, och mycket vårig, men framförallt - GOD!

Började dagen med sovmorgon och brunch hemma hos min väninna här i London. Surdegsbröd, avokado, mangosmoothie, croissanter, jordgubbar och mängder med kaffe.

Efter det utflykt till Notting hill med mycket strosande, och veganskt glutenfritt fika på café. Promenad därifrån till Covent garden, en nätt liten sträcka genom hela Hyde park. Middag på det mest fantastiska indiska ställe jag ätit på! Kön ringlade lång utanför men vi hade bokat bord :up: Riktigt prisvärt, Dishoom heter stället om nån vill ha ett bra tips! Vi delade på massor av rätter (fisk, räkor och veg) och tog kulfi till dessert. Sen fick jag en trettioårspresent i form av musikalbesök! Bra fredag.
Hårt liv du lever:D:heart

Det här med kebabtårta var tydligen en trend som jag turligen total missat. Vill utfärda en varning; googla inte på "kebabtårta". Kommer ta många terapitimmar för att återhämta sig från den chocken.
Milde himmel!

Det här blir en dyr traumabehandling om jag ska kunna undvika ptsd.

Dessutom behöver jag hjälp för den självdestruktivitet som gjorde att jag genast googlade.

Åh, jag har också besökt Dishoom en gång och vill inget annat än att åka tillbaka och testa fler rätter. Så himla gott och snygg miljö (jag var på den vid Kungs cross som ligger i gamla tågstallar).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 682
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 102
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila