Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hörni vi ska ha knytis-tapas till morgondagens Eurovisionkväll. Vad tycker ni att jag ska göra för rätter?
(Helst vegetariskt, ska det vara köttigt för det gärna vara superenkelt för jag köttar inte ofta.)

(Sanningen att säga lagar jag ju mat ypperligt sällan överlag.)

Sötpotatispommes med citron, chili och vitlök, med koriander/srirachamajonnäs? God ost och fikonmarmelad? Sparris, sparris, sparris!

Började dagen med sovmorgon och brunch hemma hos min väninna här i London. Surdegsbröd, avokado, mangosmoothie, croissanter, jordgubbar och mängder med kaffe.

Efter det utflykt till Notting hill med mycket strosande, och veganskt glutenfritt fika på café. Promenad därifrån till Covent garden, en nätt liten sträcka genom hela Hyde park. Middag på det mest fantastiska indiska ställe jag ätit på! Kön ringlade lång utanför men vi hade bokat bord :up: Riktigt prisvärt, Dishoom heter stället om nån vill ha ett bra tips! Vi delade på massor av rätter (fisk, räkor och veg) och tog kulfi till dessert. Sen fick jag en trettioårspresent i form av musikalbesök! Bra fredag.

Det låter fantastiskt! London och indisk mat :love:

Gulaschen blev magisk, om jag får säga det själv (och det får jag). Är inte så förtjust i högrev då jag tycker att det smakar så mycket KÖTT, lite för mustigt liksom, men här och tillsammans med massor av rökt paprika, paprikabitar, rödlök, vitlök, kummin, svamp, potatis, morötter, fond, porter och skållade tomater som fick koka i drygt en timma så blev det en dröm! Lite smetana samt gremolata ovanpå.

Jag hittade ett recept som bla innehöll:

"2st Julia kaka (hönekaka)
300g philadelfia ost
3dl crem fresch
1½ påse french (dipsåsepåse)
Blanda osten,cream freschen och dipp såsen till en go smet"

Jag ligger nu i fosterställning och ska inta alkohol för att skölja bort traumat.

Grattis @Miran !
ina_dance5.gif

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 682
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 102
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar