Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skönt att höra, @Miran

Gårdagens middag var om inte miserabel så ordentligt deppig: Kvarg, valnötter, hallon och banan. Ikväll blev jag bjuden på hyfsad utethai i mer än hyfsat sällskap, vilket behövdes efter att ha ätit en ganska sunkig matlådelunch bestående av diverse rester ur kylen.

Mozzarella, oliver, lite chark, gamla ostbågar och nötter. Häppetihäpp!

Lunch blev en allt för sen sushi på yama, därav den torftiga middagen.

Äntligen en matdag med lite stil.

En annan arbetsplats än min bjöd på lunch, varför det blev oundvikligt att äta plågad kyckling och plågat bacon på en iofs god ceasarsallad.

Middag på mexikanskt hak. Det är ju bara torsdag en gång i veckan, så väninnan och jag startade med tequila och nachos eller vad de där chipsen heter, med guacamole och ett par andra såser. Sedan gick jag över till öl från Beerbliotek och tortilla fylld med ost & portabello toppad med guacamole, crème fraiche och silverlök samt taco med oxkind, silverlök och salsa verde.

Chokladfondant med glass och hibiskusblommesås till dessert.

Spaghetti med broccolipesto idag. Går att äta typ jämt! Så löjligt gott!
Dock hade sambon använt upp både äppelcidervinägern och pumpakärnorna utan att säga till så jag fick improvisera (just ju funderar jag på om jag borde DUMPA?! i vanlig ordning - han är så ohyfsad?! :mad: ). Det blev bra med inte riktigt lika roligt att äta solrosfrön som det är att äta pumpakärnor :)

Jag lutar åt att ROMANGSER förutsätter ROMANTIK, så att säga. Det är inte så värst stimulerande för ROMANTIKEN med smaklös mat, äckligt vin och smaklöst kaffe.

Det är heller inte drängfulla finnar och drängfulla studenter av blandande nationaliteter (en av KONFERANGSERNA i Finland var helt teknisk, dvs de hade skickat dit en massa studenter).

Spaghetti med broccolipesto idag. Går att äta typ jämt! Så löjligt gott!
Dock hade sambon använt upp både äppelcidervinägern och pumpakärnorna utan att säga till så jag fick improvisera (just ju funderar jag på om jag borde DUMPA?! i vanlig ordning - han är så ohyfsad?! :mad: ). Det blev bra med inte riktigt lika roligt att äta solrosfrön som det är att äta pumpakärnor :)
Recept på det tack. :) :d

Här ikväll så blev det pasta med stekt halloumi skuren till kuber. Blandade pastan med creme fraiche kryddad med vitlökspulver, innan hackade jag alltid vitlök, men tyckte smaken blev ojämn. Lite salt och normalt med peppar, torkad chilipeppar och mild paprikakrydda. Otroligt god röra.
Perfekt att ha till sidan av rotfrukter i ugn om man är sugen på det och inte pasta.
Jag oooooorkade bara inte med grönsaker i större mängd. Men imorgon blir det med goda tomater till. :d

Åh GUD vad vi har ätit gott den här veckan! Det är bra att ha gäster!

Jag tror jag skrev om menyn i lördags, med nässelsoppa och lamm. I tisdags var min mor med man här, och vi lagade älgskav med enbär, messmör och svartvinbärsgelé i en sås med gräddfil och fond, med potatismos till. Det var overkligt gott. Till efterrätt gjorde jag en modifierad version av pannacottan och hade i passionsfrukt vilket var en riktig höjdare! Knäckiga flarn till. I onsdags kom min pappa med fru på besök. Vi gjorde surdegspizza med rödlöksmarmelad, rödbetor, getost, honung, balsamvinäger, timjan och rostade nötter till förrätt, och risotto med ugnsbakade romanticatomater med vitlök och basilika till huvudrätt, med råstekta chorizotärningar och råstekt sparris som tillbehör, samt naturligtvis vitt vin och en driva parmesan. Ingen ville ha efterrätt.

Idag lagar vi gulasch på högrev som i detta nu puttrar på spisen, och jag längtar obeskrivligt tills den är klar!

Hörni vi ska ha knytis-tapas till morgondagens Eurovisionkväll. Vad tycker ni att jag ska göra för rätter?
(Helst vegetariskt, ska det vara köttigt för det gärna vara superenkelt för jag köttar inte ofta.)

(Sanningen att säga lagar jag ju mat ypperligt sällan överlag.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 682
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 102
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila