Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag måste nog grilla ikväll... var i Borlänge och handlade igår (min plånbok mår illa men det var mest saker som verkligen behövdes).

På ICA Maxi hängmörar de kött själva och när det börjar bli lite väl mört sänker de priset rejält. Dvs 199kr/kg för prima hängmörad ryggbiff. Jag är ju ett svagt stycke så givetvis köpte jag :D Dessutom råkade jag köpa sparris, bacon finns i frysen och ICA här har ju champinjoner... jag råkar ha kvar fyllning till dem :angel:

Senast ändrad:
I fredags gjorde jag någon liten rätt med slantad chorizo, krossade tomater och färsk spenatpasta. Ni vet när det bara är sådär att en inte ens orkar gå och köpa en lök. Men det blev jättegott ändå faktiskt.

Och i lördags tillverkade jag caesarsallad, oortodoxt nog med bacon i men utan krutonger ty de roar mig icke.

Igår åt jag milanosalami och borgmästarostskivor vid diskbänken ;)

Kan ha svängt ihop en tiramisu nyss. Med äkta sabayonne-bas. På en tisdag, bah'. Tar igen för gårdagens fadäs ;)

(Min tur att hosta middagsgänget imorgon. Alla ingredienser för sig var SVINGODA, testade alla hehe. Espresso-disaronno-blandningen... Synd att det inte går att smygsmaka ur den färdiga formen utan att det syns :meh:)

Kålrullar gjorda på färsk vitkål idag. Helt fantastiskt gott!

Rullarna fylldes med överbliven lammstek, ris, linser, morötter, lök och ost. Sen in i ugnen liggades i en tomatsås kryddad med chili samt med fetaost på toppen.

Surdegsbröd, gröna blad och citrondryck till.

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska beskriva dagens mat som lättsam eller mer åt misärhållet.

Lunch: färsk papardelle med broccoli, bacon och hasselnötspesto som partner gjorde häromdagen.

Middag (om en liten stund): björnbär från frysen (dock tinade), yoghurt och nötter och torkad frukt.

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska beskriva dagens mat som lättsam eller mer åt misärhållet.

Lunch: färsk papardelle med broccoli, bacon och hasselnötspesto som partner gjorde häromdagen.

Middag (om en liten stund): björnbär från frysen (dock tinade), yoghurt och nötter och torkad frukt.
Nej nej, det där är inte misär. Allt det där låter jättegott. Numera vet vi att misär stavas pappersservett.

Kan ha svängt ihop en tiramisu nyss. Med äkta sabayonne-bas. På en tisdag, bah'. Tar igen för gårdagens fadäs ;)

(Min tur att hosta middagsgänget imorgon. Alla ingredienser för sig var SVINGODA, testade alla hehe. Espresso-disaronno-blandningen... Synd att det inte går att smygsmaka ur den färdiga formen utan att det syns :meh:)
Nu börjar jag ana ett användningsområde för avkommor: någon att skylla på när efterrätten är nallad av!

På UTOMLANGSKONFERANGS sedan i måndags och det råder smärre matmisär. Maten under dagarna är flottig och förvånansvärt tråkig - så pass att jag blev alldeles till mig när det serverades ett gäng sparrisknoppar som grönsak till dagens lunch istället för den vanliga isbergssalladen.

Igår nådde vi ett 'all time low' när jag kom hem efter en alldeles för lång dag och bestämde mig för att beställa pizza. Jag valde en med kronärtskocka, aubergine och zucchini. Fick hem det här:

18341714_10154614756895677_274430740099814838_n.jpg

Måttligt imponerande. Hoppas på förbättring på samtliga fronter under resterande två dagar, annars blir jag nästan lite upprörd tror jag!

På UTOMLANGSKONFERANGS sedan i måndags och det råder smärre matmisär. Maten under dagarna är flottig och förvånansvärt tråkig - så pass att jag blev alldeles till mig när det serverades ett gäng sparrisknoppar som grönsak till dagens lunch istället för den vanliga isbergssalladen.

Igår nådde vi ett 'all time low' när jag kom hem efter en alldeles för lång dag och bestämde mig för att beställa pizza. Jag valde en med kronärtskocka, aubergine och zucchini. Fick hem det här:

18341714_10154614756895677_274430740099814838_n.jpg

Måttligt imponerande. Hoppas på förbättring på samtliga fronter under resterande två dagar, annars blir jag nästan lite upprörd tror jag!
Blir det några KONFERANGSROMANSER då, eller är alltihop helt meningslöst? :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 682
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 102
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar