Jag har nu satt igang min sous vide med revbenspjall ... de ska bli mora och saftiga i sous vide 12 timmar over natten och i morgon kvall grillar jag dem for smak.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ohoj - jag behöver gäster eller make i huset!!! Snarast!!! Förfallet är totalt och monumentalt. Bananglass och stekta ägg. En halv servett och ost. Dagens meny ...
Låter som ett rimligt och bra deal! Jag kan skicka en brevduva med ett paket?Byta lite lammkålrulle mot tiramisu? @Killaloe
Nej nej, det där är inte misär. Allt det där låter jättegott. Numera vet vi att misär stavas pappersservett.Jag kan inte bestämma mig för om jag ska beskriva dagens mat som lättsam eller mer åt misärhållet.
Lunch: färsk papardelle med broccoli, bacon och hasselnötspesto som partner gjorde häromdagen.
Middag (om en liten stund): björnbär från frysen (dock tinade), yoghurt och nötter och torkad frukt.
Nu börjar jag ana ett användningsområde för avkommor: någon att skylla på när efterrätten är nallad av!Kan ha svängt ihop en tiramisu nyss. Med äkta sabayonne-bas. På en tisdag, bah'. Tar igen för gårdagens fadäs
(Min tur att hosta middagsgänget imorgon. Alla ingredienser för sig var SVINGODA, testade alla hehe. Espresso-disaronno-blandningen... Synd att det inte går att smygsmaka ur den färdiga formen utan att det syns )
Ja, det är svårslaget.Nej nej, det där är inte misär. Allt det där låter jättegott. Numera vet vi att misär stavas pappersservett.
Den spritindränkta dessertenNu börjar jag ana ett användningsområde för avkommor: någon att skylla på när efterrätten är nallad av!
Jäkla ungar! De är inte kloka.Den spritindränkta desserten
Blir det några KONFERANGSROMANSER då, eller är alltihop helt meningslöst?På UTOMLANGSKONFERANGS sedan i måndags och det råder smärre matmisär. Maten under dagarna är flottig och förvånansvärt tråkig - så pass att jag blev alldeles till mig när det serverades ett gäng sparrisknoppar som grönsak till dagens lunch istället för den vanliga isbergssalladen.
Igår nådde vi ett 'all time low' när jag kom hem efter en alldeles för lång dag och bestämde mig för att beställa pizza. Jag valde en med kronärtskocka, aubergine och zucchini. Fick hem det här:
Måttligt imponerande. Hoppas på förbättring på samtliga fronter under resterande två dagar, annars blir jag nästan lite upprörd tror jag!