Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppas det!

Min sjukgymnast vill sätta mig i BÅDE mindfulness OCH basal kroppskännedom. Jag befarar att det leder till ytterligare behov av traumaterapi.
Just basal kroppskännedom har jag(efter att jag lyckats övertyga mig själv om att ge det en chans och med rätt sjukgymnast) haft viss nytta av, men som med så mycket gör det antagligen mer skada än nytta för en ovillig utövare. Jag förstår din skepsis. Vi får se till att förhandla fram ett bra avtal med en traumaterapeut!

Just basal kroppskännedom har jag(efter att jag lyckats övertyga mig själv om att ge det en chans och med rätt sjukgymnast) haft viss nytta av, men som med så mycket gör det antagligen mer skada än nytta för en ovillig utövare. Jag förstår din skepsis. Vi får se till att förhandla fram ett bra avtal med en traumaterapeut!
Förutom att jag inte riktigt vet vad det är, så fattar jag nog varför sjukgymnasten föreslår det. Jag är nog mer skräckslagen än ovillig, så att säga. Men skräcken genererar ju inte vilja, det gör den inte.

Förutom att jag inte riktigt vet vad det är, så fattar jag nog varför sjukgymnasten föreslår det. Jag är nog mer skräckslagen än ovillig, så att säga. Men skräcken genererar ju inte vilja, det gör den inte.
Det kanske inte alls är till någon nytta och min kunskap på området kanske är alltför begränsad, men vill du får du gärna PM:a.

I förrgår åt vi först färska och rökta räkor med vanlig och saffrans-aioli.
Guuudomligt gott ihop med en trevlig chablis.

Sen åt vi lammracks med smörgrillade knipplökar, marinerade skogschampinjoner och sallad.

Igår åt vi biff med smörkokt vit sparris, sallad och bea. Gott!

Det blev en lång kväll igår - kvart över tre gick de sista gästerna hem. Men som vi åt och drack!

Fördrink var en läskande god Agua de Valencia. Till middag blev det sedan patatas bravas, vitlöksstekt svamp, vanlig aioli och sötpotatisaioli, sparris med serranoskinka, snittar med tre sorters ost och marmelad, autentisk kroatisk hemstoppad korv, tartarsås, oliver samt minipajer med västerbottenost och parmesan. Till efterrätt chokladmuffins, färska hallon och jordgubbar samt rosé. Nattsnacks chips från Lay's.

Idag fylld av päsig belåtenhet.

Igår lite enklare hemmafrukost, kaffe på Broadway market, lunch på samma i form av mat från olika matstånd som vi delade på. Dumplings, stekhällsbröd med fetaost och spenat, ramen, veganska kakor och en tårtbit.

Mellis blev resterna av kakorna, eftermiddagsrosé i the Shard (efter lååång promenad in till Camden plus tunnelbana) På kvällen plockmat och pizza och prosecco på väninnans tak och sen öl på kvarterspuben. Vädret är 18 grader, sol och vi är barbenta :love:

Idag blev det enkel men god frukost igen, sedan lunch i form av världens godaste bagel med lax och creme cheese på Brick lane. På flygplatsen åt jag glass och smakprover på choklad i tax freen :D
Och nu snabbmiddag på vad som fanns hemma: potatisgnocchi med brynt smör, ramslök från frysen, hasselnötter, citronzest och parmesan :love: Grillad paprika på burk dagens grönsak.

Tidig middag på rökt makrill, rabarber stekt med lök och med fikonbalsamico på, stekt grön sparris samt stekta padronepaprikor, eller vad de nu heter. Konstig kombination som funkade överraskande bra.

Kvällsmacka på lokal. Surdegsbröd, chevré (sic), valnötter, fikon och någon sorts tomatgoja. Kaffe till. Underbart att gå på lokal som avslutning på helg på landet.

Efter att ha tillbringat några dagar bland bistron och restauranger i den franska huvudstaden har jag haft två miserabla matveckor. Inspirationen som fullständigt bortblåst i kombination med att nyss nämnda huvudstad är rätt dyr numera. Men igår kväll lyckades jag i alla fall ställa fram en handfull fullt acceptabla pizzor till familjen. Vinet till höll ungefär samma nivå - acceptabelt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 682
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 102
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar