Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plus två på libanesiskt! :up:
Mvh Falafel capital of Sweden

Falafel gillar jag verkligen, så det verkar ju lovande! :up:

Tyvärr blev det dock varken libanesiskt (ingen avhämtning) eller sushi (flyttat ut till Ica Maxi medan jag varit borta :meh:) till lunch utan istället vietnamesiskt. Vårrullar fyllda med grönsaker och räkor, spånrisnudlar, gurksallad, cashewnötter och chiliolja. Mycket gott!

Skottlands motsvarighet till ICA tycks förresten ha fått dille på svenska smaker och tipsade idag om recept på smörgåstårta. Det innehöll både vispgrädde, cream cheese och gräddfil. :wtf::arghh::yuck:

De tipsade om kladdkakakaka också, men det sades i alla fall inget om såssås.

Här har det ätits Broccolipesto sedan i lördags. Är inne i en halloumiperiod vilket passar väldigt bra till. :d
Tror det hade funkat väldigt bra med gröna ärtor, så det kommer jag prova att byta ut!

Efter vidlyftigt leverne i helgen (bl.a brunch på Ladugård 206 utanför Vadstena - brutalt gott) så krävs det hårda tag för att återställa ordningen. Gjorde kycklingsallad igår som var god. Köpte kycklingsallad idag som var äcklig. Är på jobbresa igen och alternativen var antagligen godare men lite späkning är helt klart på sin plats.

Picknick-mat efter Blodomloppet. Fick byta min löp 5 km till promenad 5 km, tack bihåleinflammationen. Picknicken bestod av färdigskuren sallad, potatissallad, sesamknäcke, mjukost på tub, rökt skinka och Pärsons vegetariska skivor. Kexchoklad också. Ridå.

Tack och lov att det är två dagar av KONFERANGS på en HERRGÅRD utanför HUFVUDSTAN imorgon :love:

Ensam med två BARN, en UNGHUND och dubbelsidig Hörselgångsinflammation gav jag upp. BARNET fick matlåderester framför zombie-program, när BARNET lagt sig åt undertecknad upp de 3 månader gamla ostbågarna sen gravidinfernot.
Nu är partnern hemma från jobb och galej, jag ska vittja kylen i jakt på ost från get eller liknande.

Säsongsexcessen presenterades sedermera som "sparrislåda". Massor av sparris (grön), fetaost och något jox som var mycket gott. Till detta rostade småpotatisar, mest för åtgångs skull, tror jag.

I alla fall: gott! Det här med sparrissäsongen är verkligen en bra sak!

Jag har precis blivit serverad SJs frukostbox. Överraskande trevlig faktiskt! Såklart inte hotellklass men absolut över förväntan.

Ikväll vankas det musslor. Och eftersom jag är den enda i hushållet som äter detta blötdjur blir det ett helt nät bara till mig. Frågan är, nöjer jag mig med ett gott bröd till eller ska jag ge mig på att göra egna frites?
Musslor är så himla mättande att bröd räcker gott och väl. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 682
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 102
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30