Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Matlagning är superjobbigt när man är slutkörd.
Jag åt bäst när jag fick mat eller valde snabbmat/åt ute. Om du kan, undvik mataffärer och vila så mycket du bara kan!!

Jag vågade in mig i affären idag. Köpte med mig någon ny vegansk färdigrätt (indisk curry) och sen blev det sojakorv och briochebröd.
Lite sallad för att göra pulled oumph i pitabröd som jag redan hade hemma. Där behöver man inte göra något mer än att steka pulled oumph och värma bröden - lättlagat utan ansträngning men gott.

Och här fick hotellfrukosten fyra stjärnor av mig, förmiddagsfikat var strålande också. Lunchen som bestod av pasta med ruccolapesto och kyckling för de som åt kött, bestod av pasta med pesto till mig som anmält veg :meh: lite minus på det. Salladsbordet vägde inte upp. Förrätten var iaf skagenröra med massor av stora fina räkor på gott surdegsbröd och det var mycket gott (uppgav att jag äter fisk och skaldjur på denna KONFERANGS).

Bjudlunch av min idol-gynekolog. Tydligen har hen som hobby att baka surdegsbröd, så till lunch blev det 3 sorters fantastiskt gott bröd med trevliga pålägg och grönsaker. Bonus: vi fick ta med oss överblivet bröd hem!
Jag ser att det faktum att min terapeut bjuder på espresso står sig slätt i jämförelsen. Du får lunch av din gynekolog? Före eller efter undersökningen? ;)

Eller vi talar kanske om en kollega?:D

Eftermiddagsfikat var lite oöverskådligt. Jag tog mig en liten blåbärsbiskvi - galet god! - och några bitar chokladbräck av olika färg och smaksättning. Man svälter inte ihjäl på den här KONFERANGSEN.

Nu ska några springa en tur och andra göra yoga, men jag blir galen om jag inte får vara ensam en stund så jag ska ta mig en promenad.

Senast ändrad:
Jag ser att det faktum att min terapeut bjuder på espresso står sig slätt i jämförelsen. Du får lunch av din gynekolog? Före eller efter undersökningen? ;)

Eller vi talar kanske om en kollega?:D

Haha, en smula svårtolkat kan jag förstå :D Äldre kollega som var handledare på en (lite KONFERANGS-aktig, faktiskt) kurs tidigare under terminen. Hen ville höra hur vi hankar oss fram :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 687
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 102
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar