Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bjudlunch av min idol-gynekolog. Tydligen har hen som hobby att baka surdegsbröd, så till lunch blev det 3 sorters fantastiskt gott bröd med trevliga pålägg och grönsaker. Bonus: vi fick ta med oss överblivet bröd hem!
Jag brukar få kaffe och kaka hos frisören. Men du får alltså lunch hos gynekologen?

Sockermarinerade jordgubbar och hallon till lunch. Nu åt jag precis en bit drömtårta som jag faktiskt orkade baka för några dagar sedan.
Till middag blir det antingen helfabrikat eller en portion kikärtsgryta jag tog upp från frysen igår.
Den åts dock aldrig igår då jag åkte iväg på konsert på gröna lund istället.
Då blev middagen vegetarisk nachotallrik, en liten smörpopcorn och en halv langos :p

Klyftpotatis med citron och oregano, grilloumi, körsbärstomater, gurka, rödlök och tsatsiki. Äppelmust.
Glass.

Kyckling och grönsaker i ugn kryddade med örter, chili, lite honung, vitlök och en sådan mängd olivolja att Jamie hade blivit stolt över mig :D

Till det en kall sås gjord på gräddfil och gräslök samt hembakat surdegsknäcke.

Picknick i det gröna-ish med en värdelös engångsgrill. Gjorde inget, vi hade massor att äta och dricka och som en god mor såg jag till att ingen bourgogne gick till spillo. Vi hade så pass trevligt att vi under påverkan av pollen och ank-jakt bestämde oss för att göra om det imorgon.

Alltså... vi åt en fransk potatissallad, kallrökt lax med SCHÄVRÄ, rättika och selleri i smala stavar, jordgubbar och blåbär samt flamberade pannkakor. Flamberade då vi hade en smidig gasbrännare med oss, och den dög ypperligt till att hetta upp pannkakor och halloumi om än inte till att tända engångshelvetet.

Frukost på stan i solen, kaffe och croissant och allt man kan behöva (plus skinka, helt i onödan).

Min vanliga favoritlunch för varma dagar: en massa tinade björnbär, en skvätt yoghurt och ett berg av nötter och torkad frukt ovanpå.

Middag: grön sparris med pesto-ish, stekt halloumi, och en god sallad på tomat, lök, paprika, gurka och lite av varje, typ turkisk.

Såhär på kvällskvisten har jag bestämt att imorgon får alla bygga en egen trifle som dessert. Det måste ju vara en hit! Och jag kan passa på att rensa lite bär ur kylen och frysen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 687
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 102
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar