Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varm sallad med chilikryddad och stekt matvete som bas. Ugnsrostade tomater och spetspaprikor, oliver, pinjenötter, rödlök som fått dra i citron en stund och så stekt halloumi. Sambons senaste brödprojekt samt créme fraiche mixad med basilika och vitlök som tillbehör.

Plockmiddag av allt jag var sugen på: gratinerad portabello med persilja, vitlök, parmesan och hasselnötter på. Sista resterna av asiatiska gurksalladen, en liten wok på morot, vårlök och böngroddar med teriyakisås, och blancherad grön sparris med flingsalt och en rejäl klick smör. Tomatsallad med basilika och balsamico.

Samma till lunch idag, portabellosvampen hade gift ihop sig ännu mer med gratineringen.

Kardemummabulle och Ballerina mintchoklad (sjukt gott!) till em-fika, tack till den kollega som ställt fram det.

Hade med mig en nyttig och näriksrik wokrätt som matlåda till jobbet :up:. Men så fick jag en jävla parkeringsbot EN MINUT efter att tiden gick ut, vilket skadade min moral och goda intentioner och resulterade i en McFeast på McD som tröstmat istället :meh:.

Ikväll blir det ugnsbakad torsk med potatis, grillade grönsaker (sparris, lök och fänkål) och gräslökscreme. Hoppas att denna rätt kan styrka moralen igen :idea:.

Tog gårdagens överblivna fetaoströra och hade lite tomatpuré ock basilikablad i. Blandade med nykokt pasta och lite pastavatten. Jättegod och krämig lunch!
Till middag blev det micromat - indisk curry med sojabitar, hade gräddfil och en halv avokado till det.
Helt okej! Sojabitarna kunde varit mindre dock, nu var som stora som köttbullar.
Har skött maten ganska bra senaste 2-3 dagarna och även känt mig hungrig och sugen på mat igen. Det går sakta framåt.

I lördags hade vi strandpicknick med den bästa hummus jag någonsin gjort, syrlig gurksallad med sesamfrön, tabbouleh på spelt, en liten potatissallad(som fransk fast med lime, sesamolja och inlagda ramslöksknoppar och i det sammanhanget tog alla dijonsenapen i den för wasabi:D), lite ost och så prosecco med hemrostade nötter. Sommarens första havsbad är avklarat(årets första tog jag ju i januari) och det var inte ens särskilt kallt.

Min lunch idag bestod av snabbwokade grönsaker(rödlök, stjälkselleri, morot, broccoli och bladspenat) med marinerad tofu, sojabönor och glasnudlar. Fort gick det! Middagen står skriven i stjärnorna.

En halvtrist wok med risnudlar blev fabulös med wasabi/lime/majo-dressing, massa nötter och lite rostad lök. Sen hade vi turen att hitta en halvflaska sauternes som nu avnjuts med jordgubbar, smulor och vaniljsåsrester efter gårdagen.

Provat ett vegetariskt helfabrikat för första gången pga ORKADE bara inte laga nåt. Det blev pulled oumph i tortilla med avokado, gräddfil, rödlök och grön paprika. Det var ganska gott!

Åh, här slarvas det hej vilt vill jag lova, men nu ska det väl bli ordning på det i och med ledighet, hoppas jag.

Fast misär kan jag ju inte kalla de senaste dagarna ändå. I lördags åt jag en riktigt bra pizza vid Vätterns strand i Gränna. I söndags en smörgås med skagenröra på Operan och igår lösgodis och Pepsi Max Ginger på teater-på-bio-föreställning. Hade någon vag föreställning om att göra en omelett eller så vid hemkomst men det slutade med att jag gick och la mig på en gång istället. Sover riktigt dåligt just nu, en kombo av pollen och att jag inte har vant mig vid ljus och småfåglar, så jag försöker lägga fokus på överlevnad ;)

Har varit på KONGRESS (ganska likt KONFERANGS fast utan att en får betalt) och ätit sjukt mycket buffélunch, fika buffélunch, fika och ja, ni fattar. En äter så otroligt mycket vid såna här tillställningar, i nån slags desperat försök att få hjärnan att hålla sig alert kan en tänka sig. Det funkar ganska dåligt. Men maten var god och salladsbuffén var en höjdare. Sen kom jag hem på kvällen och åt ännu mer hos min far, förstås.

Igår åt vi enorma mängder grillad sparris med citron och en smörklick. Hägen-Daaz Hazelnut Crunch till efterrätt - FÖR gott!

Middagen var en orgie i småbarnsmisär, prefabköttbullar och pasta, hjälpligt ätligt med hjälp av broccoli och kronärtskockspesto (den är super, använder zetas). För att glömma matmisären smuttar jag portvin (Grahams tawny port, 15 år gammal) och viker tvätt... en trevligare form av vardagsmisär.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 687
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 102
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar