Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lunchen visade sig som en enorm och GOD salladsbuffé. När jag lassat på från den, upptäckte jag varmrätterna. Det blev en underbart lagom kokt torsfilé ovanpå alla grönsakerna. Chokladtryfflar till kaffet.

Det är lite skillnad mot att föreläsa på skolor... Senast serverades vegetarisk lasagne - ja, eller det var vad anrättningen kallades. :crazy: Jag smakade en liten tugga och det verkade bestå av rivna morötter och något kladdigt som smakade mjöl....:wtf: Det positiva med det var iofs att jag inte sabbade min bantning, vilket jag väldigt enkelt hade gjort om det hade varit god lasagne.

Stackars barn, säger jag.

Det är lite skillnad mot att föreläsa på skolor... Senast serverades vegetarisk lasagne - ja, eller det var vad anrättningen kallades. :crazy: Jag smakade en liten tugga och det verkade bestå av rivna morötter och något kladdigt som smakade mjöl....:wtf: Det positiva med det var iofs att jag inte sabbade min bantning, vilket jag väldigt enkelt hade gjort om det hade varit god lasagne.

Stackars barn, säger jag.
Vuxna behandlas ju i allmänhet bättre än barn. Så även på min KONFERANGS.

Till middag igår fick jag

Gravad pilgrimsmussla
med lemoncurdskum, havtorn, stjälkselleri och äpple

Rimmad halstrad torsk
med grön ärtpuré, pak choi, romanesco, fänkål och musselsås

Till dessert någon sorts fantastiskt god chokladfondant el dyl med bärglass till.

Vinerna var goda.

Lunchen idag blev på nytt en stor salladsbuffé. Jag skippade varmrätten helt.

Kontinuerligt under de här två dagarna har jag fått goda kakor, chokladtryfflar, bärsmoothies och mycket annat smått och gott.

Väl hemma i misären vidtog en enkel ostmacka nu på kvällskvisten, men det räckte rätt bra.

Vuxna behandlas ju i allmänhet bättre än barn. Så även på min KONFERANGS.

Till middag igår fick jag

Gravad pilgrimsmussla
med lemoncurdskum, havtorn, stjälkselleri och äpple

Rimmad halstrad torsk
med grön ärtpuré, pak choi, romanesco, fänkål och musselsås

Till dessert någon sorts fantastiskt god chokladfondant el dyl med bärglass till.

Vinerna var goda.

Lunchen idag blev på nytt en stor salladsbuffé. Jag skippade varmrätten helt.

Kontinuerligt under de här två dagarna har jag fått goda kakor, chokladtryfflar, bärsmoothies och mycket annat smått och gott.

Väl hemma i misären vidtog en enkel ostmacka nu på kvällskvisten, men det räckte rätt bra.

Och du rullade hem från den där tillställningen???:D

Jag måste för övrigt säga att konferenshotellet verkligen hanterade våra vegetariska och vegana önskemål väldigt bra. Inte alla etablissemang fixar god mat och gott fika till så många med så udda fördelning mellan å ena sidan fisk och å andra sidan vegetariskt-vegant. Det var inte petigt räknat heller, utan vi som äter allt kunde lugnt ta av det vegana fikabrödet, tex, om vi ville, utan risk att det skulle ta slut så att veganerna blev utan. Det är ju precis så vi vill att vår matpolicy ska fungera - den ska bidra till att normalisera att vi äter färre animalieprodukter!

Igår kväll: några skivor parmaskinka samt körsbärstomater/mozzarella/balsamvinäger som förrätt. Lättare musselsoppa på färska musslor med massor av bladpersilja. Vitt vin. Tryffelchips till efterrätt.

Nu: idol-gynekologens rågsurdegsbröd med brännvinnsost, äggröra, kaffe och mango-banansmoothie.

Lunch: mycket troligt gazpacho i värmen. Jag ÄLSKAR gazpacho.

Gårdagens lunch intogs i Folkets park, från food truck-torget. Jag tog sparrisklämma med smörstekt Österlensparris, ramslöksmajonnäs, lättsyrad vitkål och vesterhavsost. Gott och generöst med sparris! Min kollega tyckte kålen tog över, det tyckte inte jag. Kände dock ingen vesterhavsostsmak någonstans. Glass till lunch-dessert.

På kvällen var jag på en AW med trubadur på en väns innergård. Det serverades veggiekorv i bröd med massa tillbehör, prosecco och öl. Mycket trevligt! Jag gick vidare sen till några andra kompisar, och vi gick till en uteservering och tog en öl. Barbent-väder ända till midnatt!

Igår blev det godgrillning hos mamsen.
Grillspett, grillad majskolv, halloumi och sparris. Grillspetten bestod av marinerad zucchini, marinerad champinjoner och paprika. VÄLDIGT gott. Gjorde min creme fraicheröra med vitlök, chilikrydda, paprikakrydda, salt och peppar. :d :d

Flyttade fram dagens kallis-besök till imorgon istället, och har spenderat förmiddagen med att storhandla på Möllan. Nu ska jag inte vara bortrest på ett tag så då är det helt ok att bunkra! Kom hem med spetskål, morötter, plommontomater på kvist, melon, rädisor, ingefära, citron, gurkor, koriander, salladslök, portabellosvamp, skånsk sparris, en burk kimchi, böngroddar, aprikoser och ett block tofu. Har skivat tofun och lagt i marinad samt gjort asiatisk snabbpickling på en av gurkorna. Det blir vikta, ångade baos med todufyllning till kvällen här :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 687
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 102
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar