Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev det stuvade makaroner och veggisar (nån slags broccolihistoria från frysdisken). Helt okej ändå. Jag är typ bäst på stuvade makaroner!

KONFERANGS-lunchen bestod av potatis- och purjolökssoppa till förrätt, och jag tog stekt strömming med potatis, skirat smör och lingon till huvudrätt. Jättegott! Fikat var okej.
Det jag trodde var en herrgård är tydligen en gammal pampig skola från 30-talet. Mitt rum har 4,5 meter takhöjd!
Helt manglad i huvudet nu, men en timmes vila innan middag :up:

Jobbat mkt hemifrån senaste tiden, hade sett fram emot att komma hem och laga mat. Men icke, här ligger jag "döende" i en förkylning :(
Dagens lunch blev makaroner och köttbullar och middagen blev en färdig pizza från frysdisken.
Pizzan var dock över förväntan, Paolo's. Så den kan jag faktiskt tänka mig igen när orken tryter...

Jobbat mkt hemifrån senaste tiden, hade sett fram emot att komma hem och laga mat. Men icke, här ligger jag "döende" i en förkylning :(
Dagens lunch blev makaroner och köttbullar och middagen blev en färdig pizza från frysdisken.
Pizzan var dock över förväntan, Paolo's. Så den kan jag faktiskt tänka mig igen när orken tryter...

Jag testade den när de hade introduktionserbjudande på den och blev positivt överraskad. Den var helt godtagbar.

Pasta med gräddsås och rårörda lingon. Inget köttsubstitut för hade inget.
Blir väl så när man varken har ork eller lust att göra annat.
Hoppas morgondagen blir bättre.

Partner har just gått efter en pizza med fyra sorters ost åt mig, inte sunkpizza.

Imorgon bär det av på KONFERANGS!

Finland? :) Själv lever jag i självvald misär. Det är antingen det eller överkonsumtion. Karaktär är inte min starkaste sida. Så fortfarande jobbresa, fortfarande äcklig kycklingsallad ( och frukt). :(

Musslorna blev fantastiska. Kokade med vin och en skvätt grädde. Jag höll mig till bröd, en levain från stenugnsbageriet i Landvetter. De gör riktigt bra bröd. En skvätt vin i grytan och en i glaset. En tysk Riesling som var suverän. Trots att jag bara gjort av med två skvättar verkar flaskan vara i det närmaste tom. Märkligt.

Musslorna blev fantastiska. Kokade med vin och en skvätt grädde. Jag höll mig till bröd, en levain från stenugnsbageriet i Landvetter. De gör riktigt bra bröd. En skvätt vin i grytan och en i glaset. En tysk Riesling som var suverän. Trots att jag bara gjort av med två skvättar verkar flaskan vara i det närmaste tom. Märkligt.

Så gott det låter! Har fått en fäbless för musslor senaste tiden. Jag brukar göra vitlöksbröd på surdeg till men då är vi oftast två som delar, så det blir lite färre musslor per person.

Nu blir det musslor på fredag om jag kan få tag på färska på Hemköp!

Så gott det låter! Har fått en fäbless för musslor senaste tiden. Jag brukar göra vitlöksbröd på surdeg till men då är vi oftast två som delar, så det blir lite färre musslor per person.

Nu blir det musslor på fredag om jag kan få tag på färska på Hemköp!

Och jag tål inte musslor :( vilket är väldigt deprimerande eftersom särbon gör en underbar musselpasta :down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 687
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 102
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar