Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Söndagsmiddag som bestod av pannbiff, potatispuré, skysås och lättkokta haricot verts. Resulterade även i sju(!) matlådor som rättvist fick delas med matlagningspartern. Det enda som saknades var rödvinet, på söndagar påminns jag alltid om vilken fördel det skulle vara att ha några flaskor på lager hemma..

Särbon är sjuk och blev tom hemma från jobbet idag O_o Han ville ha något som är snällt mot halsen så det blev potatissallad, parmaskinka som vi köpte i helgen från charken, jamon serrano som ICA hade på erbjudande den här veckan plus att jag får grönsallad och tomat också. Särbon ville inte ha kaninmat :cautious:

Särbon är sjuk och blev tom hemma från jobbet idag O_o Han ville ha något som är snällt mot halsen så det blev potatissallad, parmaskinka som vi köpte i helgen från charken, jamon serrano som ICA hade på erbjudande den här veckan plus att jag får grönsallad och tomat också. Särbon ville inte ha kaninmat :cautious:
Inte ens jag äter grönsallad och tomater när jag är sjuk och behöver lättäten tröstmat.

Gnocchi-rester, lika gott idag! Melonsorbet till efterrätt. Min förkylning övergick i bihåleinflammation nånstans mellan Berlin och London, och den ger inte med sig. Ynklig VLMF = glass varje dag.

Jag beställde hem libanesiskt ikväll efter att ha slarvat något alldeles gruvligt med maten i några dagar. Fantastiska kycklingspett med grönsaksris och sallad. Alltså på riktigt så löjligt gott!

För att komma upp i summan för fri leverans köpte jag även med en bytta hummus med bröd, tabbouleh och andra grönsaker - den blir lunch imorgon :)

Det blev en enkel ost- och broccolipaj på fik. Jag hade viktiga saker att avhandla med mitt fabulösa kusinbarn. Givetvis bjöd jag kusinbarnet, som valde räksallad.

Idag ska jag unna mig hämtmat till lunch, sushi eller kanske den nya libanesen. Jag är inte så hemma på libanesiskt men din post @Anna gjorde mig sugen på att prova!
Den libanesiska maten närmar sig att vara världens bästa kök, om du frågar mig.

Jag började dagen med stor frukost på lokal, samtidigt som jag och en annan person klarade av lite planering som har med jobbet att göra. Latte, ägg, juice, yoghurt, baguette, ost, frukt och croissant. Inte dumt! Men mina favoritfrukostar i staden är fortfarande dels EnDeli, dels Kringlan (och de andra fiken som har samma ägare).

Den libanesiska maten närmar sig att vara världens bästa kök, om du frågar mig.

Jag började dagen med stor frukost på lokal, samtidigt som jag och en annan person klarade av lite planering som har med jobbet att göra. Latte, ägg, juice, yoghurt, baguette, ost, frukt och croissant. Inte dumt! Men mina favoritfrukostar i staden är fortfarande dels EnDeli, dels Kringlan (och de andra fiken som har samma ägare).

EnDeli är ett fantastiskt ställe! Deras limelemonad med ingefära och grejer, så himla god. Och MATEN! Mmm, får planera mig en utflykt snart.

Vems kök kan man fråga sig.
Till brunch igår smörade jag tre fincrisp, lade på en ordentlig skiva murkelpaté på varje, toppat med en ordentlig klick rödlökscumberland, på samma tallrik lade jag en bit smörat knäckebröd som hunden skulle få när jag käkat färdigt.
När jag tog första mackan tippade tallriken så allt utom den jag hade i handen hamnade på golvet, hunden blev väldigt lycklig. T o m cornichonerna slank ner av bara farten.
:d

Min aptit har sagt upp sig efter en stressig vecka i ostens, chokladens och bakelsernas land. Jag vill bara äta "kaninmat" (för att citera @athena_arabians särbo) jag, vilket förvisso är trevligt för kroppen men ack så tråkigt för knoppen.

Planerar att göra en crème ninon till middag ikväll och garnera med lax, och hoppas på att magen säger okej till det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 682
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 102
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30