Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen skulle partner laga någon sorts italiensk, bonnig paj. Det blev av någon anledning spenatlasagne med mozzarella. Mycket gott och trösterikt.

I dag festade Maken och jag pa glass pa uteservering i sta'n. Middagen blev torsk file (farsk sa klart) med rostad blomkal med tahinisas. Sasen blev helt underbar, blomkal ar alltid gott ... men jag ar less pa torsk. :cautious: Jag har just kommit pa att jag egentligen inte GILLAR torsk. Alls.
Nu har nya grillen anlant och jag hoppas fa den inkopplad i morgon, men lar inte anvanda den forran pa Sondag.
I morgon, Fredag, ar "cinco de mayo" och da festar vi pa lodgen. Sedan ar vi inbjudna till ett "Kentucky Derby" party pa Lordag ... Men pa Sondag ska den invigas!:cool:

Sitter och är helt besatt sugen på äppeltoscakaka, men har inget bakpulver, vaniljsocker, mandelspån eller grädde hemma. Vaniljsockret kan jag klara mig utan (var säker på att jag hade bakpulver och vaniljsocker hemma men hittar den inte), men inte det andra.

Orkar inte gå och handla på ICA utan det blir isof lilla dyra affären i centrum och fasiken vet om de ens har mandelspån. Samtidigt är jag otroligt sugen på helstekt marinerad fläskkarré i ugn. Har en karré i frysen som måste ätas upp inom kort. Det saknas naturligtvis några ingredienser till marinaden + att jag vill ha potatis till vilket jag inte heller har hemma, eller jo några som är mjuka och gröna med små skott på. Så det blir limpsmörgåsar till lunch, utan något annat än Bregott hemma eftersom jag har slut på pålägg och pulvermos med grillkorv till middag. :meh:

Sitter och är helt besatt sugen på äppeltoscakaka, men har inget bakpulver, vaniljsocker, mandelspån eller grädde hemma. Vaniljsockret kan jag klara mig utan (var säker på att jag hade bakpulver och vaniljsocker hemma men hittar den inte), men inte det andra.

Orkar inte gå och handla på ICA utan det blir isof lilla dyra affären i centrum och fasiken vet om de ens har mandelspån. Samtidigt är jag otroligt sugen på helstekt marinerad fläskkarré i ugn. Har en karré i frysen som måste ätas upp inom kort. Det saknas naturligtvis några ingredienser till marinaden + att jag vill ha potatis till vilket jag inte heller har hemma, eller jo några som är mjuka och gröna med små skott på. Så det blir limpsmörgåsar till lunch, utan något annat än Bregott hemma eftersom jag har slut på pålägg och pulvermos med grillkorv till middag. :meh:
Då hade jag upplevt det mindre jobbigt att gå och handla.

Smoothie på grönkål, sparris, morot och apelsin.

Haft en lång dag med äpple till lunch och bara orkar inte ställa mig och laga mat. Det kanske blir något mer senare ikväll.

Hittade tyvärr inget värdigt hippieveganställe som jag kan rekommendera till dig och din son i Berlin, @Petruska . Men det går säkert att kika runt på TripAdvisor i de områden ni vill hänga!

Sedan jag kom hem har det blivit utemat (falafel :D ) och dumplings från frysen, ena dagen i en asiatisk nudelsallad (mango och lite annat trevligt) och andra i en asiatisk buljong med massa färsk broccoli, morötter, sojabönor och koriander. Nu är jag förkyld i ena näsborren och inte sugen på något alls :down:

Lunchade på lyxigt litet matställe, fisk blev det. Mycket gott och nästan prisvärt. Grymt god sallad på picklade rotfrukter som tillbehör.
Vad vi ska äta ikväll är ännu en öppen fråga. Jag vill ha hämt-Thai. Men jag orkar inte hämta.

Min middag blev vegan av sig själv. Saffransrisotto och stekt sparris med basilika mixad med olivolja och citronzest.

Jag har råkat köpa en rätt värdelös låda vitt vin, men det är i alla fall rättvisemärkt.

Äckliga ekologiska och solidariska produkter har präglat mitt liv sedan 1980.

Gick och handlade i lilla dyra affären, faktiskt helt ok eftersom de hade tomater och mozzarella till extrapris så jag köpte på mig massor. Det enda de inte hade var mandelspån och så glömde jag att köpa ägg så det får bli en tur till ICA imorgon.

Möjligtvis borde jag äta middag innan det blir den 6 maj.

Erbarmligt tråkig lunch, som förvisso var god, men mer eller mindre en upprepning på vad jag äter mest hela tiden just nu - stekt sparris och fänkål med kikärtor i vinägrett, ruccola, citronzest, kapris och keso.

Till middag stekt sparris, varmrökt lax, färskpotatis, romsås, bladspenat, ramslöksknoppar(de är snart slut) och en Petit Chablis. Kändes vårigt och krävde precis så mycket matlagning som vi orkade, dvs nästan ingen alls.

Lunch från Lilla Laxen. Jag vet inte hur stor den kedjan är, men maten är någorlunda okej om det inte blir för ofta. Sting saknas.

Kokar några potatisar just nu. Planen är att de ska blandas ihop med lite smått och gott i någon form av salladish. Bland annat sparrisar. Till det är planen att äta orimliga mängder parmaskinka (eftersom jag tydligen hade väldigt dålig uppfattning om vad två hekto innebär) och dricka någon typ av bubbel. Heja halvflaskor!

Har oljat altan hela dagen, men bara den ena, eftersom oljan tog slut snabbare än jag trodde. Alltså kan jag sätta mig på den soliga och ännu ooljade altanen med min mat och mitt bubbel och ha det rätt trevligt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 677
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 101
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar