Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag lyckats kategorisera in vad ramslök är för något i min smakvärld. Det återfinns i innehållsdeklarationer så som wild garlic.
Falks flingsalt har en sådan variant, den passar till nästan allting.

... och de godaste vegetariska vårrullarna jag någonsin ätit var på en flygplats i Philadelphia! Det är kanske samma ställe?

Det later ju helt klart valdigt sannorlikt da riktigt bra (och inte hutlost dyra) matstallen inte ar allt for vanliga pa flygplatser. Having said that, nu nar vi senast for igenom Atlanta sa jag att chef Kat Cora har lanat sitt namn till en restaurant i en av terminalerna dar. Hade vi inte haft sa brottom till nasta flyg hade jag definitivt stannat och atit nagonting ... vad som helst ... bara for att kolla om Kat Cora verkligen har sadan kansla med kryddor som jag tror.

Jag har ätit en ganska trist lunch bestående av överkokt torskrygg och sönderkokt sparris och sen har jag småätit mörk choklad med blåbär i(Änglamarks, ganska god) hela eftermiddagen, så middag känns inte precis akut.

Jag skolkar från ett tråkigt möte ikväll och känner mig rebellisk, så kanske äter jag helt enkelt resten av chokladkakan och öppnar en halvflaska Prosecco. Hur var det med att dricka ensam en onsdag? Jag har tyvärr inga BARN att dricka inför, är det ett problem?

Här blev det kylskåpsrens, sallad utan just sallad(sblad). Fetaost, vattenmelon, paprika, gurka, rödlök, basilika och snabbkokt färsk grön sparris med massa flingsalt. Balsamicocreme på allt.

Edit: kommer komplettera med mangoglass :D

Det blir förresten mat också, ljummen sallad på grön sparris(men nu bara hastigt vänd i panna och fortfarande krispig), snabbstekt hyvlad blomkål, ramslöksknoppar, ruccola, valnötter och en väldig massa parmesan. Ser mycket lovande ut. Jag har grundat med prosecco och lite mer choklad.

Det låter fenomenalt, som alltid! @Koltrast :love:

Själv har jag ätit lax och spetskål i ugn med nudlar och Srirachamajo. Kan vara min nya favoriträtt för det är så himla himla gott! :up:
Det där låter som en riktigt smaskig rätt! Min mat blev också god, men saknade möjligen lite smaskighet. Åt upp det sista av chokladen till dessert, men sparar resten av vinet till en annan dag(imorogn?) för att undvika fylleri.

Jag har ätit en ganska trist lunch bestående av överkokt torskrygg och sönderkokt sparris och sen har jag småätit mörk choklad med blåbär i(Änglamarks, ganska god) hela eftermiddagen, så middag känns inte precis akut.

Jag skolkar från ett tråkigt möte ikväll och känner mig rebellisk, så kanske äter jag helt enkelt resten av chokladkakan och öppnar en halvflaska Prosecco. Hur var det med att dricka ensam en onsdag? Jag har tyvärr inga BARN att dricka inför, är det ett problem?
Hade det bara varit lite varmare hade du ju kunnat sätta dig vid närmaste lekplats med vinet. Nu får det väl gå ändå.

Akta så du inte spiller hummus på BARNET. Jag har hört att det kan ge men för livet:(

Men kanske bra men? Ett av mina barn var skallig som bebis och glupsk. Eftersom jag rättade manus med hjälp av tipp-ex (är ni tillräckligt gamla för att veta vad det är?) medan jag ammade (ungen var konstant hungrig) så skvätte det rätt mycket på honom. VÄLDIGT svårt att få bort. Han var inte bara glupsk utan även rätt ilsken av sig. När han skrek blev huvudet rött med små vita fläckar. Han såg ut som en flugsvamp. Han blev senare synnerligen välartad. :)

Det känns troligt att det var tipp-exens förtjänst och måhända har hummus samma effekt?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 667
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar