Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har bara testat langos med sylt och grädde. Åt två tuggar och slängde resten, men tror att jag skulle kunna tänka mig att testa den salta varianten någon gång.

Tja, om du ser det som en kuriositet och inte gudaföda blir du nog inte så besviken. Det var verkligen inte värt kalorierna.

Har aldrig vågat mig på langos men står gärna intill och sniffar, för luktar gräsligt gott gör det ju!
Käkar däremot varken rom eller räkor, så hoppsan! Någon annan variant har inte funnits på små norrlandsfestivaler.

Just langos känns lite uttjatat, det brukar finnas annat som verkar roligare. Jag åt tex nigerianskt och superskandinaviskt sist jag var på stadsfestival. Men jag har ju inte bara kebab-formade luckor i min allmänbildning - jag har inte ätit langos heller, så vad vet jag?

Just langos känns lite uttjatat, det brukar finnas annat som verkar roligare. Jag åt tex nigerianskt och superskandinaviskt sist jag var på stadsfestival. Men jag har ju inte bara kebab-formade luckor i min allmänbildning - jag har inte ätit langos heller, så vad vet jag?
Langostrenden tycks inte ha nåt ridsporteventen. På sådana är maten alltid eländig. Jag brukar köpa med mig räkmackor från Fiskekyrkan när jag ska se dressyr på Scandinavium.

Langostrenden tycks inte ha nåt ridsporteventen. På sådana är maten alltid eländig. Jag brukar köpa med mig räkmackor från Fiskekyrkan när jag ska se dressyr på Scandinavium.
Det är faktiskt lite besynnerligt att t.o.m. större tävlingar och evenemang alltid har så dålig mat. Är "vi" så ointresserade av att äta gott?

Räkmacka från Fiskekyrka låter ju som ett rimligt sätt att lösa det hela på(i väntan på att langosen gör sitt intåg). Jag lägger det på minnet inför framtida besök på Scandinavium.:D

Det är faktiskt lite besynnerligt att t.o.m. större tävlingar och evenemang alltid har så dålig mat. Är "vi" så ointresserade av att äta gott?

Räkmacka från Fiskekyrka låter ju som ett rimligt sätt att lösa det hela på(i väntan på att langosen gör sitt intåg). Jag lägger det på minnet inför framtida besök på Scandinavium.:D

Flygplatser är hemska och dyra ur matsynvinkel också (ungefär som ridsportarrangemang). Jag led när jag jobbade i Finland för det var lika illa både på Arlanda och Vantaa (fast Vantaa var något värre, det fanns knappt några sittplatser vid en del gater! O_o).

For det mesta haller jag med @athena_arabians, att matkulturen pa flygplatser och evanemang ofta ar klart undermalig, men det finns undantag. Den absolut basta Ahi Tuna jag fatt i mitt liv var pa en flygplats ... Det kan ha varit Philadelphia eller Boston. Jag minns inte var och sorjer djupt att jag inte kan ta den vagen igen och kolla om det finns kvar.:p

For det mesta haller jag med @athena_arabians, att matkulturen pa flygplatser och evanemang ofta ar klart undermalig, men det finns undantag. Den absolut basta Ahi Tuna jag fatt i mitt liv var pa en flygplats ... Det kan ha varit Philadelphia eller Boston. Jag minns inte var och sorjer djupt att jag inte kan ta den vagen igen och kolla om det finns kvar.:p

Det var väl undantaget som bekräftade regeln :D

Jag kan faktiskt stå ut med mat som inte är fantastisk men jag blir grinig när den är hutlöst dyr också!

Igår blev jag bjuden på soppa på broccoli, palsternacka och vita bönor. Hade önskat mer sälta, men vad gör man? (Man ber om salt, om man inte är så hopplöst töntig som jag är ;))

Ett gott bröd till som jag köpte på Ica på vägen, liksom ett runt surdegsbröd med äpple och tranbär i. Hade ingen aning om att det var just frukt i och egentligen är jag inte så såld på det, men det var faktiskt jättegott med stark ost på.

Jag vill nog ändå komma till GHS försvar här för maten har blivit så mycket bättre de senaste åren! Det är fortfarande orimligt dyrt, såklart, men nu finns det ju iaf några olika typer av mat att välja på som är ätbara :) :up:

Middagen idag blir nog sparris med hasselnötter på och färsk pasta och parmesan till.

Lunch blir sötpotatissoppan som finns kvar sedan i söndags, med getostkräm och pumpafrön. Kanske även bröd, beroende på hur mycket som finns kvar av det andra.

Känns som en ok matdag för att vara onsdag mitt i jobbhögsäsong. :)

Det är synd om min partner idag, så hen får en skvätt av det goda vita vinet som finns kvar. Det är för lite att dela.

... och de godaste vegetariska vårrullarna jag någonsin ätit var på en flygplats i Philadelphia! Det är kanske samma ställe?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 667
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar