Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men kanske bra men? Ett av mina barn var skallig som bebis och glupsk. Eftersom jag rättade manus med hjälp av tipp-ex (är ni tillräckligt gamla för att veta vad det är?) medan jag ammade (ungen var konstant hungrig) så skvätte det rätt mycket på honom. VÄLDIGT svårt att få bort. Han var inte bara glupsk utan även rätt ilsken av sig. När han skrek blev huvudet rött med små vita fläckar. Han såg ut som en flugsvamp. Han blev senare synnerligen välartad. :)

Det känns troligt att det var tipp-exens förtjänst och måhända har hummus samma effekt?

:rofl: Tack för dagens bästa skratt! :D

På grekisk restaurang igår. Väldigt gott, på ett enkelt ohämmat sätt. :)
Men alltså, jag äter nästan enbart vegetariskt numera. Och nästan jämt när jag trots allt äter kött så får jag ont i magen efteråt. Har jag helt enkelt vant mig av med köttätandet och utvecklat en typ av allergi, tror ni???

Men alltså, jag äter nästan enbart vegetariskt numera. Och nästan jämt när jag trots allt äter kött så får jag ont i magen efteråt. Har jag helt enkelt vant mig av med köttätandet och utvecklat en typ av allergi, tror ni???
Så brukar det bli om man äter vegetariskt. Jag tror inte att det är allergi i strikt mening, men magen blir väl ovan vid kött, liksom. Ungefär som när man äter för mycket plommon eller nåt, en del får ju ont i magen av det.

Jag äter kött ungefär en gång varannan vecka som minst, just för att kunna göra det utan besvär.

Så brukar det bli om man äter vegetariskt. Jag tror inte att det är allergi i strikt mening, men magen blir väl ovan vid kött, liksom. Ungefär som när man äter för mycket plommon eller nåt, en del får ju ont i magen av det.

Jag äter kött ungefär en gång varannan vecka som minst, just för att kunna göra det utan besvär.

Okej, jag har funderat på det ett tag - om det kunde finnas ett samband. Tar ju lite tid innan man fattar vad kroppen säger ibland. :)

Jasminris, kassler, ruccola, tomater, små nötter och pyttelite sweetchilisås.

Nu är jag vansinnigt sugen på någon god kaka. Jag har ingen kaka och jag tänker inte börja baka nu (för en liten stund sedan övervägde jag det på allvar) utan jag får dricka vatten och försöka tänka på annat.

Helt ok matdag idag. Frukost på fik - gott kaffe, god juice, god fralla, god yoghurt med frukt och mycket god granola. Underbar croissant.

För att få någon rätsida på kaloriintaget nöjde jag mig med enkel salladsbuffé i studentutfodringen till lunch.

Sedan var det dags för en mottagning för att fira en akademisk högtid och jag fick den bästa buffén på mycket länge. Allt var elegant och jättegott, tillagat av jubilarens man. Anklevermousse på små brödbitar, kavring med laxjox, knäcke med ärtpesto, friterade risottobollar, falafel, små munsbitsstora västerbottenpajer och mycket mer i överflöd.

Jag blev proppmätt. Till detta generösa mängder champagne och avslutningsvis kransekage. Jag var i himlen. Galet gott och dessutom i ett sällskap som jag inte känner så väl, men där jag visste att jag anses vara en påfallande förträfflig person. Ni förstår! En helt unik kväll!

I dag var vi hos en av sonerna vid middags tid. Dar insisterade faktiskt jag att vi skulle bestalla Pizza fran den lokala gourmet pizzerian. Pizza med massor av hela vitloks klyftor, "hot" korv och en gudomlig vit sas. :d Till det ett mycket gott Pinot Noir, en flaska fran sonen's kompis som har vingard, Freja Cellars. En "reserve" fran 2009 som ar SA GOD. Jag har en flaska kvar har hemma, sonen har tva kvar, om Willy har fler lar vi inte ha rad att kopa dem. Jag tror vi bestamde att ha en grillfest om ett par veckor, nar min BBQ kommit och jag hunnit testa den, och knacka de sista flaskorna:cool:

Är i Berlin! Igår blev det första bästa indiska hak vi hittade, beställde in flera grytor och delade. Bhindi masala var godast, följd av palak paneer. Efter det hamnade vi på ett industriellt drinkställe, jag tog en saké-rabarberdrink som serverades i en tekopp och smakade iste. Nu ska vi snart ut och hitta ett café med frukost.

Är i Berlin! Igår blev det första bästa indiska hak vi hittade, beställde in flera grytor och delade. Bhindi masala var godast, följd av palak paneer. Efter det hamnade vi på ett industriellt drinkställe, jag tog en saké-rabarberdrink som serverades i en tekopp och smakade iste. Nu ska vi snart ut och hitta ett café med frukost.
Frukostarna i Berlin kan vara hur bra som helst!

Samma här fast det är pga att vi äter mycket fisk och skaldjur i perioder. Vi är lite less på älg så det är därför det har blivit så här :o :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 667
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar