Allt jag lyckas laga i dag ar en Tabouleh typ sallad med farskt pita brod (fran affaren) Hummus och resterna av flank steaken fran igar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Allt jag lyckas laga i dag ar en Tabouleh typ sallad med farskt pita brod (fran affaren) Hummus och resterna av flank steaken fran igar.
Det lät vansinnigt gott
Men kanske bra men? Ett av mina barn var skallig som bebis och glupsk. Eftersom jag rättade manus med hjälp av tipp-ex (är ni tillräckligt gamla för att veta vad det är?) medan jag ammade (ungen var konstant hungrig) så skvätte det rätt mycket på honom. VÄLDIGT svårt att få bort. Han var inte bara glupsk utan även rätt ilsken av sig. När han skrek blev huvudet rött med små vita fläckar. Han såg ut som en flugsvamp. Han blev senare synnerligen välartad.
Det känns troligt att det var tipp-exens förtjänst och måhända har hummus samma effekt?
Så brukar det bli om man äter vegetariskt. Jag tror inte att det är allergi i strikt mening, men magen blir väl ovan vid kött, liksom. Ungefär som när man äter för mycket plommon eller nåt, en del får ju ont i magen av det.På grekisk restaurang igår. Väldigt gott, på ett enkelt ohämmat sätt.
Men alltså, jag äter nästan enbart vegetariskt numera. Och nästan jämt när jag trots allt äter kött så får jag ont i magen efteråt. Har jag helt enkelt vant mig av med köttätandet och utvecklat en typ av allergi, tror ni???
Så brukar det bli om man äter vegetariskt. Jag tror inte att det är allergi i strikt mening, men magen blir väl ovan vid kött, liksom. Ungefär som när man äter för mycket plommon eller nåt, en del får ju ont i magen av det.
Jag äter kött ungefär en gång varannan vecka som minst, just för att kunna göra det utan besvär.
Frukostarna i Berlin kan vara hur bra som helst!Är i Berlin! Igår blev det första bästa indiska hak vi hittade, beställde in flera grytor och delade. Bhindi masala var godast, följd av palak paneer. Efter det hamnade vi på ett industriellt drinkställe, jag tog en saké-rabarberdrink som serverades i en tekopp och smakade iste. Nu ska vi snart ut och hitta ett café med frukost.
På grekisk restaurang igår. Väldigt gott, på ett enkelt ohämmat sätt.
Men alltså, jag äter nästan enbart vegetariskt numera. Och nästan jämt när jag trots allt äter kött så får jag ont i magen efteråt. Har jag helt enkelt vant mig av med köttätandet och utvecklat en typ av allergi, tror ni???
utan champagne
Misär.