Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag känner att jag började en ny kulinarisk livsstil igår och jag ser nu med spänning fram mot vilka delikatesser dagen har att erbjuda.

Bihustrun bjuder på middag, så vad kan rimligen gå fel?

Jag lever på sparris just nu. Igår blev det bjudlunch med handledare och bihandledare på mycket trevlig restaurang - stekt sparris med parmesan och citron var en av rätterna på salladsbuffén, bara en sån sak! :love: Medan jag sen lekte med BARNET lagade partnern baconlindad sparris på grillen, med en citronett gjord på grillad citron, samt tunnhyvlad lättstekt broccoli med hasselnötter. Vitt vin till. Så himla gott! Och ikväll ska vi äta sparris igen. Har inga som helst problem med den här dieten. :d

Imorgon ska jag förresten vara på hundutställning hela dagen. Räknar med matmisär samt trötthetsmisär (avfärd 06.00, gulp!). Gissar att lunch blir kall grillad korv med torrt korvbröd. Samt eventuellt nån trött delicatoboll. Det är bäst för alla inblandade att jag får sparris när jag kommer hem, det säger jag bara.
Efter många ryttarevenemang har jag kommit fram till att kall kokt korv är att föredra framför kall grillad..

Jag lever på sparris just nu. Igår blev det bjudlunch med handledare och bihandledare på mycket trevlig restaurang - stekt sparris med parmesan och citron var en av rätterna på salladsbuffén, bara en sån sak! :love: Medan jag sen lekte med BARNET lagade partnern baconlindad sparris på grillen, med en citronett gjord på grillad citron, samt tunnhyvlad lättstekt broccoli med hasselnötter. Vitt vin till. Så himla gott! Och ikväll ska vi äta sparris igen. Har inga som helst problem med den här dieten. :d
Sparris, parmesan och citron har ingått i nästan allt jag ätit senaste veckan(bortsett från igår, ingen sparris till gröten). Så vanvettigt gott!

Det blev enkel hamburgare hos mig med väninna igår kväll. Helt utpumpad efter intensiv vecka så det var liksom inte en tanke på att krångla till det ;) ICAs färska burgare med bacon (jag vet inte om det är bacon i eller mest arom men gott var det), något briocheaktigt bröd, inlagd gurka, ost och en bbq-sås som jag fick i Kökets Box i veckan. Ja och dijonsenap. Extrem low effort men det var väl vad vi båda behövde!

På frågan "Vad ska vi äta till lunch?" fick jag svaret:
Vi har köpt lite bröd och sallad och ost och så
1f642.png

Men nu vill jag ju ha sparris?! Ack, grymma värld.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 667
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar