Tittar in i ditt kök, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
"En bit kött" äter jag inte ofta men i veckan var det just vad jag gjorde, som konferensmiddag.

275 GRAM GRILLAD, HÄNGMÖRAD ENTRECÔTE
tomat- & rödlökssallad med sockerärtor, kryddsmör på ritz vis serveras med friterade potatisklyftor

Och det var gott! Jag var lite nervös för nästan tre hekto kött men räknade med att mycket fett skulle steka ut på grillen så att man inte fick in ett halvt kreatur på tallriken. Och det såg heller inte så vulgärt ut som det låter. Dessutom var det faktiskt väldigt gott, i min medium rare-version. Bordsgrannens kremerade såg inte lika rolig ut.

Stort BARN utlånat till kusiner och väntas åter i morgon. Jag planerade restaurangbesök åt mig, sambo och litet BARN.
Lilla barnet har en katastrofdag så jag får stryka restaurang och behöver en plan b.
Funderar på något plock? Kallt kan vara en fördel och förmodligen bra om det kan ätas på någorlunda civiliserat vis med en hand.
Jag har ingen inspiration.
Hjälp?!
#detljuvalivetmedsmåbarn

Det blir grillat idag (otippat, eller hur ;)). Helgrillad fläskfilé, baconlindad sparris, fyllda champinjoner och hel grillad potatis :d

Sås har jag inte bestämt ännu men det finns risk för att jag får tzatziki gjord på Oviken Osts variant på turkisk yoghurt. Den är makalöst god :love:

Stort BARN utlånat till kusiner och väntas åter i morgon. Jag planerade restaurangbesök åt mig, sambo och litet BARN.
Lilla barnet har en katastrofdag så jag får stryka restaurang och behöver en plan b.
Funderar på något plock? Kallt kan vara en fördel och förmodligen bra om det kan ätas på någorlunda civiliserat vis med en hand.
Jag har ingen inspiration.
Hjälp?!
#detljuvalivetmedsmåbarn

Äter ni skaldjur? Plock på räkor, havskräftor om ni får tag på fina, aioli, några goda ostar, lite chark, edamamebönor i skida (de är så trevliga att ploppa tycker jag), marmelad, smör, finhackad rödlök och hemmagräddat bake-off bröd. Skurna grönsaker med dipp om ni känner för det. Sambon får göra i ordning lagom stora mackor åt dig :D

Och jag vågar vägra sparris! Vill icke äta det just nu (kanske nästa vecka dock :angel: ) så istället åt vi kycklingwrap. Egna bröd efter receptet @Hermelin delade med sig av i tråden (som var kanonbra och blev jättegoda! :up: :)), ugnsstekt kyckling kryddad med soja och chiliflingor, avokado (tyvärr fryst eftersom inga av de färska var ens i närheten av mogna trots att sambon införskaffat ett helt nät :down: men helt okej med fryst iaf), salladslök, blandade blad, spetspaprika, alfalfagroddar och hyvlad gurka. Dessutom en sesamdressing med cayenne. Mycket mycket gott! Ska definitivt göras om (framförallt bröden!)

Igår åt vi fårstek, svampsås, blomkålsmos, stekt Halloumi och stekt gem-sallad. Sjukt gott!

Idag åt vi laxpasta med färsk pasta, varmrökt lax, räkor, ärtor, dill, champinjoner, oliver, crème fraîche och grädde.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 667
Kropp & Själ Jag blir så trött på mig själv! Det känns som att min kropp håller på att köra slut på mig själv, och jag hittar inga medel som kan...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 100
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar