Det är väl på tiden att vi åker åt ditt håll för en gångs skullKommer ni upp och hämtar så ska jag se till att frysen är full av bröd som ni får med er hem För som det verkar nu lär det dröja ett tag innan jag har vägarna "förbi" Skåne
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl på tiden att vi åker åt ditt håll för en gångs skullKommer ni upp och hämtar så ska jag se till att frysen är full av bröd som ni får med er hem För som det verkar nu lär det dröja ett tag innan jag har vägarna "förbi" Skåne
Jaaa! Komsi komsi!Det är väl på tiden att vi åker åt ditt håll för en gångs skull
Hur tillverkas sådana, är det lika lätt som det låter? Verkar gott!övriga ska äta biffar gjorda på 50% rotfrukter och 50% lammfärs.
Hur tillverkas sådana, är det lika lätt som det låter? Verkar gott!
Tack! Det ska jag laga i helgen tror jagVi rev rotfrukterna grovt och blandade ihop allt. Lite vitlök, rosmarin mm. Tror smulad feta hade varit en höjdare i.
Jag också. En förkylning håller på att ta över mig helt och jag är vrålhungrig.Så tråkigt med bristande aptit. Finns det något du kan klura ut som är mer lättätet än annat?
Jag har gått och blivit dunderförkyld och som alltid när jag är det blir jag bottenlöst hungrig. Det känns så mycket mer rimligt än att som de flesta tappa aptiten vid förkylning, tycker jag
Jag har nästan trott att jag är ensam i världen om att reagera med ökad aptit på förkylningJag också. En förkylning håller på att ta över mig helt och jag är vrålhungrig.
Dessutom misärdag. Två extremt små smörgåsar till frukost. Det var allt bröd som fanns. Fullständigt värdelös thai till lunch, riset var nästan äckligt och jag blev inte i närheten av mätt. Det enda ätliga som inte krävde tillagning som fanns till hands var lite rucola och tre körsbärstomater. Det hjälpte inte mycket. Köpte i panik en äcklig "jordgubbs"-proteinbar på macken på väg till stallet. Nu hemma och äter två normalstora smörgåsar, partner har shoppat goda pålägg.
Gud så gott. Jag handlar aldrig på Hemköp men ska kolla på min Ica (när jag inte råbantar längre), delikatessen där är väldigt välsorterad.@mandalaki @Anna Hemköp har väldigt bra charkuterier i delidisken tycker jag. Tryffelsalamin, fänkålssalamin och den spanska lufttorkade skinkan är mina favoriter.
@mandalaki @Anna Hemköp har väldigt bra charkuterier i delidisken tycker jag. Tryffelsalamin, fänkålssalamin och den spanska lufttorkade skinkan är mina favoriter.
Ja! Vi har pratat om det någon gång tidigare vet jag, det var du som fick mig att leta vidare i deras diskar. Tror att jag hade köpt någon enstaka grej på extrapris någon gång och var förundrad över hur god den var, och så berättade du att de har så mycket som är bra De har ju en lufttorkad skinka i små skivor också som är vansinnigt god, tyvärr upptäckte jag att den är tysk när jag köpte den till nyår. (Det var röda och gröna streck på paketet som min just då icke källkritiska kärna tolkade som italiensk, osv.)
Jag tänkte baka släta bullar till semlor ikväll, är det någon som sitter inne på ett superrecept tro? Det finns ju massor och alla är rätt lika varandra, men tänkte kolla med den kollektiva visdomen här om någon kanske har något särskilt bra eller något knep?
Ja! Vi har pratat om det någon gång tidigare vet jag, det var du som fick mig att leta vidare i deras diskar. Tror att jag hade köpt någon enstaka grej på extrapris någon gång och var förundrad över hur god den var, och så berättade du att de har så mycket som är bra De har ju en lufttorkad skinka i små skivor också som är vansinnigt god, tyvärr upptäckte jag att den är tysk när jag köpte den till nyår. (Det var röda och gröna streck på paketet som min just då icke källkritiska kärna tolkade som italiensk, osv.)
Jag tänkte baka släta bullar till semlor ikväll, är det någon som sitter inne på ett superrecept tro? Det finns ju massor och alla är rätt lika varandra, men tänkte kolla med den kollektiva visdomen här om någon kanske har något särskilt bra eller något knep?
Har precis tryckt en semla, lätt illamående
Men min chef köpte semlor till arbetsgruppen för att fira en kul grej! Jag blev uppringd imorse av den myndighet som ansvarar för teknikutveckling och forskning inom min bransch, och de vill ha med mig i ett expertråd som granskar ansökningar till forskningsanslag som den här myndigheten delar ut på uppdrag av regeringen! Vi ska först granska och sedan fördela anslagen till de forskningsprojekt vi anser gynnar branschen och samhällsnyttan bäst, typ som Vetenskapsrådet fast mindre och enbart för den här branschen. Så galet kul! Världens ära att bli handplockad till det här rådet som förutom mig typ bara består av tio olika höjdare från myndigheter samt ett gäng forskare
(Sorry för OT men det var ju liksom anledningen till semmelätandet )
Oh, anar jag fler KONFERANGS-möjligheter?
Stort grattis, det måste kännas jättehäftigt