Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra pris på fina räkor idag. Jag slog till på ett kilo. Tänker ställa fram dem som de är men också fixa något varmt. Oklart vad, än så länge dock. Men räkor och bröd duger inte i januarikylan, känner jag.

Det är faktiskt tack vare en KONFERANGS som jag fick erbjudandet! Någon från den här myndigheten som jag minglade med förra året och tydligen gjort ett vettigt intryck på (HÖHÖ! De skulle bara veta). Men ja, det kommer bli flera resor och möten och hotellnätter i huvudstan :up:

Taaack! :love:
Alltså wow! Du är så jäkla bra! :love:

Jag har ätit linssoppa(smakfamilj tomat-vitlök-stjälkselleri-timjan) toppad med hårdstekt tofu ikväll. Natten till idag svettades jag ut febereländet och känner mig om inte pånyttfödd så i alla fall mer levande än död nu. Det måste ha varit alla apelsiner jag klämde i mig som gjorde susen:D(eller inte, c-vitamin gör väl ingen större nytta när förkylningen väl brutit ut?).

Häftigt @VLMF , stort grattis!

Kl
Den totala oinspirationen drabbade mig, så jag åt varma mackor till middag. Ackompanjerat av ett glas julmust :angel: dottern snodde den ena mackan (trots att hon precis ätit tacopaj med guacamole) så jag fick gå och göra en till.

Har precis tryckt en semla, lätt illamående :D

Men min chef köpte semlor till arbetsgruppen för att fira en kul grej! Jag blev uppringd imorse av den myndighet som ansvarar för teknikutveckling och forskning inom min bransch, och de vill ha med mig i ett expertråd som granskar ansökningar till forskningsanslag som den här myndigheten delar ut på uppdrag av regeringen! Vi ska först granska och sedan fördela anslagen till de forskningsprojekt vi anser gynnar branschen och samhällsnyttan bäst, typ som Vetenskapsrådet fast mindre och enbart för den här branschen. Så galet kul! Världens ära att bli handplockad till det här rådet som förutom mig typ bara består av tio olika höjdare från myndigheter samt ett gäng forskare :D

(Sorry för OT men det var ju liksom anledningen till semmelätandet :D )

Wow! Du/ni måste vara grymma på ert jobb!

Min mor med man var här och vi lagade vildlax i ugn med citron och dill, tillsammans med en ljummen sallad på blomkål, spetskål, granatäpple och koriander och en yoghurtsås med spenat och cashewnötter. Ruskigt gott och smakrikt och ska definitivt göras igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
665
· Visningar
29 490
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 102
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 116
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 970
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama