Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det här receptet tänker jag gå efter: http://mittkok.expressen.se/recept/semlor-roy-fares/
Har inte testat det men hans saffransdeg var underbar att jobba med. Det är fördegen som är det viktiga, det är den som gör att degen blir lätthanterlig (bekräftat av min lokala bagerska som är suverän hon använder alltid fördeg).
Det där såg ju jättebra ut. Det måste jag hem och testa.
Bra pris på fina räkor idag. Jag slog till på ett kilo. Tänker ställa fram dem som de är men också fixa något varmt. Oklart vad, än så länge dock. Men räkor och bröd duger inte i januarikylan, känner jag.
Jag är förkyld och gnällig och måste få nåt varmt!För mig skulle det göra det! Fina räkor... *snyft*
Jag är förkyld och gnällig och måste få nåt varmt!
Det låter inte dumt! Jag leker även med tanken på pasta al olio.Gör särbons saffranssoppa och ha till
Alltså wow! Du är så jäkla bra!Det är faktiskt tack vare en KONFERANGS som jag fick erbjudandet! Någon från den här myndigheten som jag minglade med förra året och tydligen gjort ett vettigt intryck på (HÖHÖ! De skulle bara veta). Men ja, det kommer bli flera resor och möten och hotellnätter i huvudstan
Taaack!
Alltså wow! Du är så jäkla bra!
Det blir nog forell i dag ... maybe with finely sliced lime marinated beets
Har precis tryckt en semla, lätt illamående
Men min chef köpte semlor till arbetsgruppen för att fira en kul grej! Jag blev uppringd imorse av den myndighet som ansvarar för teknikutveckling och forskning inom min bransch, och de vill ha med mig i ett expertråd som granskar ansökningar till forskningsanslag som den här myndigheten delar ut på uppdrag av regeringen! Vi ska först granska och sedan fördela anslagen till de forskningsprojekt vi anser gynnar branschen och samhällsnyttan bäst, typ som Vetenskapsrådet fast mindre och enbart för den här branschen. Så galet kul! Världens ära att bli handplockad till det här rådet som förutom mig typ bara består av tio olika höjdare från myndigheter samt ett gäng forskare
(Sorry för OT men det var ju liksom anledningen till semmelätandet )