Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har fått en varmrökt fläskfilé, vad ska jag ha den till?!
Jag tycker att kallt lamm är svårt pga fettet. Möjligen är det det som smakar kofta, fast jag tänker björnklister. Frågan är om det rinner ut under tillagningen?
Pitayan verkar vara ett under i hälsoväg om man läser om den, rik på det mesta i vitaminväg och sänker kolesterol och allt vad det var.Frukt är spännande. Ju roligare utseende desto tristare typ.
Carambole, denna smörgåstårtans drottning. Totalt oätligt.
Pitaya, tjusig som få- smakar gryn och blask.
Pitayan verkar vara ett under i hälsoväg om man läser om den, rik på det mesta i vitaminväg och sänker kolesterol och allt vad det var.
Det stod att den var det! Menar du att det inte är sant, är inte allt som står på nätet sant?Fast god är den inte
Det stod att den var det! Menar du att det inte är sant, är inte allt som står på nätet sant?
Du är så MODERLIG.
Jag ba' vad förväntar man sig när man skaffar unge nummer två liksom. Värsta normopatfällan. Fattas bara att PIPPIN jobbar över och @Hyacinth startar syjunta för HANDSYDDA tygblöjor med byxor av tovad ull.
Oh, herregud! Jag läste det käcka tipset att man skulle använda de urvuxna tygblöjorna som sjalar, och jag tyckte att redan det var - ja, lite sådär som din son tyckte om att sila saft genom dem.Jag veeet, jag är ju det. Det där med handsydda tygblöjor får mig osökt att tänka på ett käckt husmorstips a la @Miran : Jag hade ju (förstås) tygblöjor och byxor i ull till när mina barn var små (och jag odlade ekologiskt - håna mig gärna ) . Men när barnen blev större behövdes ju inte blöjorna längre och då kunde jag ju inte slänga dem utan hittade andra användningsområden.
En del blev förstås skurtrasor men en del använde jag också som sildukar när jag gjorde saft. Blöjorna var ju kokade och såg fina ut så jag reflekterade inte ens över att det var konstigt. Inte förrän jag råkade nämna för en av sönerna ett deras gamla tygblöjor minsann fortfarande användes och såg hans grönblekt chockade ansiktsuttryck insåg jag att det kanske var en sån sak man INTE ska berätta ...
Oh, herregud! Jag läste det käcka tipset att man skulle använda de urvuxna tygblöjorna som sjalar, och jag tyckte att redan det var - ja, lite sådär som din son tyckte om att sila saft genom dem.
Kan man ens annat än odla ekologiskt, eller "ekologiskt", när man hobbyodlar i så liten skala? Vad det nu än är som bönder sprutar på åkrar och grödor, så är det ingenting jag ens vet var man köper.
Jag veeet, jag är ju det. Det där med handsydda tygblöjor får mig osökt att tänka på ett käckt husmorstips a la @Miran : Jag hade ju (förstås) tygblöjor och byxor i ull till när mina barn var små (och jag odlade ekologiskt - håna mig gärna ) . Men när barnen blev större behövdes ju inte blöjorna längre och då kunde jag ju inte slänga dem utan hittade andra användningsområden.
En del blev förstås skurtrasor men en del använde jag också som sildukar när jag gjorde saft. Blöjorna var ju kokade och såg fina ut så jag reflekterade inte ens över att det var konstigt. Inte förrän jag råkade nämna för en av sönerna ett deras gamla tygblöjor minsann fortfarande användes och såg hans grönblekt chockade ansiktsuttryck insåg jag att det kanske var en sån sak man INTE ska berätta ...
Någon hade skrivit "biodynamiskt" om odling ovan och jag kände att jag inte riktigt vågade påstå att mina är/var det - eftersom jag inte har riktig koll på vad det innebär. Det finns väl massor med gödningsmedel med tveksamt innehåll att använda, kanske främst till växthusodling?
Oh, herregud! Jag läste det käcka tipset att man skulle använda de urvuxna tygblöjorna som sjalar, och jag tyckte att redan det var - ja, lite sådär som din son tyckte om att sila saft genom dem.
Kan man ens annat än odla ekologiskt, eller "ekologiskt", när man hobbyodlar i så liten skala? Vad det nu än är som bönder sprutar på åkrar och grödor, så är det ingenting jag ens vet var man köper.
Odlar man biodynamiskt håller man på med en massa som inte har med odling att göra rent vetenskapligt. Läs och gråt: https://sv.wikipedia.org/wiki/Biodynamiskt_jordbruk
Dvs det är verkligen inget man råkar göra (iaf inte som jag odlar!).
Äsch, de små liven behöver härdas
Äsch, de små liven behöver härdas
Ja, det gör det nog. Jag ser nog inte ens den avdelningen på handelsträdgården.Någon hade skrivit "biodynamiskt" om odling ovan och jag kände att jag inte riktigt vågade påstå att mina är/var det - eftersom jag inte har riktig koll på vad det innebär. Det finns väl massor med gödningsmedel med tveksamt innehåll att använda, kanske främst till växthusodling?
Ja, det gör det nog. Jag ser nog inte ens den avdelningen på handelsträdgården.
Jag tänker nog att när det gäller odling, så är "ekologiskt" som benämning för mig helt kopplat till en viss typ av professionell odling. Att använda sådana beteckningar på egen odling, känns helt främmande för mig.
Ordvalet är ju jättekonstigt, men ännu konstigare på engelska då man säger "organic" och på tyska då man säger "biologisch" (hur det nu stavas).