Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag åt inte ihjäl mig trots allt, om det nu var någon som undrade. Sedan vi kommit tillbaka från Sverige har det dock blivit en rejäl skärpning vad gäller matvanorna och det känns skönt att äta lite mer fräscht och normalt (och mer sällan) än vi gjort de senaste två veckorna. Igår åt vi hemlagad tomatsoppa och ikväll blev det lammfärs, grönsaker och tzatziki som stoppades i fullkornspita.

Själv käkade jag läskig "pizza" på en bensinstation idag i väntan på bärgare. Hade varit betydligt godare (och säkert lika nyttigt) att käka bullar istället. Men vad gör en inte för att fördriva tid liksom? (Och jag fick dessutom lyssna på härliga konspirationsteorier om polisen och KPML(r) och Christer Petterson till "maten". Så både mat och underhållning, det är inte varje dag :up: )

Jobbade kväll idag, fick finpizza av jobbet. Tog vegetarisk med grillade grönsaker, blev matlåda till imorgon också pga kass aptit. Min storasyster går igenom en jobbig grej och jag lider så med henne, har en klump i magen och började störtböla när jag kom hem :(

Åh! :(:heart

Tack vad söta ni är.
Känns bättre nu, pratade mer med syrran igårkväll och grät ännu mer.
Så nu har jag mer ont i huvudet än i halsen :p

Men ser fram emot kvällen, ska träffa tre kära vänner, laga moules marinières med pain riche och aioli, och dricka mycket vin!

Tack vad söta ni är.
Känns bättre nu, pratade mer med syrran igårkväll och grät ännu mer.
Så nu har jag mer ont i huvudet än i halsen :p

Men ser fram emot kvällen, ska träffa tre kära vänner, laga moules marinières med pain riche och aioli, och dricka mycket vin!

Usch, stackars syster och hoppas det blir bra.

Hasselbackspotatis med ugnsbakade, glaze:ade kycklingvingar tillsammans med romansallad, finstrimlad rödkål, tunnskuren purjo och lite gurka blev dagens mat
2017010516155048740_sbig.jpg

Jag ska på utflykt:love: bokcirkel hägrar på Bishops, när PIPPIN kommer hem ska hen ledsaga mig till vännerna. Som en GOD MOR har jag korokodilen full av köttfärssås på lammfärs, proppad med vitlök, oliver och rosmarin. Sherryvinäger som poppar till den. Den kan de äta när jag häver i mig massa alkoholfri öl och sladdriga pommes på lokal. Ärad vare Gud i höjden vad kul det ska bli att luftas!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 621
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 109
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 137
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 972
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Västeråsträffstråden

Hund, Katt, Andra Djur