Tittar in i ditt kök, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså jordärtskocka. Det är ju världens godaste. Men allvarligt - den dödar magar!!!:mad: Trodde att jag var ensam om att faktiskt få skitont (:o) av att äta t.ex puré. Men nu har jag förstått att denna misär drabbar MÅNGA. Så hur vågar man bjuda på det ??? Man vill ju inte att gästerna ska insjukna.

Åhå, jag har hamnat i en jordärtskockmode - vi bjöd på det både på annandag jul och på nyårsafton och sen gjorde jag ju en liten pyts åt mig själv idag. Ingen har klagat på avliden mage hittills O_o eller så har de bara inte vågat säga något.

När man är lyxig blir det med parmesanchips och allt blir som bekant godare med bacon :laugh::laugh:

Senast ändrad:
Nej jag tar inte i. Lite buller är väl okej, åtminstone i vardagslag. Men man vill ju inte att gästerna ska få magras. Och det har hänt mig flera gånger. Jag har valt bort jordärtskocka när jag varit ute på restaurang och blivit bjuden, just för att inte bli helt uppblåst när det är fest och glam som gäller.

Jag har pratat med många om det här och det är fler som har samma problem. Har inte ni andra det här?
Ojdå. Jag trodde att min nivå var vad folk avser när de säger att de inte tål jordärtskockor.

Åhå, jag har hamnat i en jordärtskockmode - vi bjöd på det både på annandag jul och på nyårsafton och sen gjorde jag ju en liten pyts åt mig själv idag. Ingen har klagat på avliden mage hittills O_o eller så har de bara inte vågat säga något.

När man är lyxig blir det med parmesanchips och allt blir som bekant godare med bacon :laugh::laugh:

Jag måste verkligen åka hem till min mamma och gräva upp lite jordärtskockor. Det är ju bara fem kilometer dit så det är ju inte ett jätteprojekt. Måste även gräva ner några i mitt eget trädgårdsland!

Jag måste verkligen åka hem till min mamma och gräva upp lite jordärtskockor. Det är ju bara fem kilometer dit så det är ju inte ett jätteprojekt. Måste även gräva ner några i mitt eget trädgårdsland!

Det är det allra bästa att dom inte är så långt bort även om vissa anser dom som invasiva. Mina är på en slänt som liksom inte gör någon glad annat än mig när det är dags att skörda.

Nej jag tar inte i. Lite buller är väl okej, åtminstone i vardagslag. Men man vill ju inte att gästerna ska få magras. Och det har hänt mig flera gånger. Jag har valt bort jordärtskocka när jag varit ute på restaurang och blivit bjuden, just för att inte bli helt uppblåst när det är fest och glam som gäller.

Jag har pratat med många om det här och det är fler som har samma problem. Har inte ni andra det här?

Jag älskar jordärtskockor men äter ytterst lite av dem och sällan. Har jag ätit för mycket (vilket är en rätt liten mängd) så blir det inte "en fis på tvären". Det blir så pass stor magsmärta att vet man inte vad som orsakat den åker man till akuten. Jag får också lätt feber. Nu vet jag ju vad det beror på, även om min Crohns är under kontroll så reagerar magen kraftigt på vissa födoämnen. Innan jag blev sjuk gick det bra med jordärtskockor.

Åh vad det låter jobbigt! Min mage säger inget alls om jordärtskocka som tur är - den brukar vara bussig på det viset.

Efter flera uppfordrande blickar förmåddes PARTNERN äta en försvarlig del av eländet. Jag har lovat att av solidaritet äta en bit imorgon och sen är det nog bara en portion kvar. Får vi hoppas.

Men varför fryser ni inte ner eländet tills ni blir sugna eller ska göra pyttipanna?? Är det ben inblandat så kan ju köttet skäras av innan infrysning för att spara plats i frysen. :D

Imorgon planerar jag att vara på resande fot hela dagen och tänker äta frukost, lunch och middag som någon annan tillreder och plockar undan efter.

Enda bestämda är middagen. Hamburgare på American Steakhouse Burgers, matvagn utanför Uppsala. Goda högrevsburgare som inte är jättestora :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
32 33 34
Svar
666
· Visningar
29 619
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 109
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Mat Matinspirationen fortsätter! Vad lagas det för godsaker hemma i köken? Vad äts, i eller utanför köken? Hur smakade det? Och kanske hur...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
111 134
Senast: Mineur
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 972
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama