Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag har jag ätit alldeles för mycket frukost, känner mig som en spärrballong. Var dock värt det.
Lunch blir nåt från jobbets café, troligen yoghurt och så ska jag leta iskaffe.
Ikväll blir det resterna av rotfruktssoppan och sen pannkakor. Älskar pannkakor. @niphredil
Så länge du i alla fall steker dem själv är du ju HUSLIG som TUSAN.Steker helgens pannkakor till middag. Jag är inte hungrig och orkar inte steka fläskfilén jag har färdig sötsur sås till. Som om det är jobbigare.
Hm.
Så länge du i alla fall steker dem själv är du ju HUSLIG som TUSAN.
Levde på pannkakor i dryga två månader som gravid. Det enda som inte fick mig att må ännu mer illa. Varierade dem genom att ibland äta dem varma och kalla (och kompletterade med lättsaltade chips). Ibland genom att köpa färdiga (dekadens), ibland genom att få de stekta av ömsint partner (klarade inte av stekoset själv och var eländig). Gick inte in i köket på flera månader annat än för att micra saker. Knappt ens det.
Japp de är både handvispade och stekta en gång av mig. Och nu en gång till. Husligare kan man nog inte bli väl?
Gott och trevligt. Inte nysnajdigt, utan gammal hederlig meze och annan mellanösternmat.Restaurang Silvis i Göteborg, är det någon här som ätit där? Lite sugen på att gå dit.
Förutom mycket fiberrika gröna bönor och läderartade tomater, hittade jag gula små squash och ett par paprikor i odlingarna. Lade alltsammans i en ugnsfat form och hällde över uppvispat ägg och parmesan. Gott och imponerande långa och hållbara fibrer. Resten av en björnbärspaj från i förrgår efteråt.
Men varför odlar man grönsaker själv egentligen? Skörden blir ju faktiskt rätt märklig.
Regelbunden vattning, gallring och skörd i rätt tid hjälper. Men det är inte min stil!Det känns fint i själen (har vi verkligen en sådan? Skeptisk.) att vårda de där småplantorna.
Det enda vi faktiskt gläds åt här är frukt, bär och späda haricot verts samt örter. Resten skippar jag numer, har hellre blommor.
Min FADER odlade mycket fantastiska grönsaker, men jag når inte upp till hans nivå. Han vattnade regelbundet, gallrade och skördade i lämplig tid...
Regelbunden vattning, gallring och skörd i rätt tid hjälper. Men det är inte min stil!
Vaxbönor, basilika, mangold och vindruvor samt hallon är den vettiga delen av skörden. Resten är - lite hipp som happ.