@mandalakiDagens lunch var bland det bisarraste jag upplevt i matväg: kokt potatis med en klar, söt sås innehållande aprikoser, äpple, purjo och katrinplommon. Hur kom någon ens på tanken?
Du är inte längre värst med din brunsåsiga bläckfisk!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@mandalakiDagens lunch var bland det bisarraste jag upplevt i matväg: kokt potatis med en klar, söt sås innehållande aprikoser, äpple, purjo och katrinplommon. Hur kom någon ens på tanken?
Jag befarade det.Detta serveras bla till patienter med ätstörning
Det kanske var bläckfisk till potatisen och fruktsåsen!?@mandalaki
Du är inte längre värst med din brunsåsiga bläckfisk!
Jag trooor att jag har sett en kaffemaskin där inne så de borde ha! Men kan inte lova@Killaloe Berit & Elvy ser riktigt bra ut. Den stora frågan är: har de kaffe?
Inte ens med de bästa intentioner i världen förmår jag äta dylikt. Min ambition är generellt att inte någonsin ifrågasätta vad som serveras, eftersom det inte gagnar mitt tillfrisknande, men detta nådde liksom nya, oanade nivåer av äcklighet.Jag befarade det.
Ja, kan man äta det där, då är man stabil när det gäller mat.
Fan också att det här med att äta är så satans svårt för dig. Du gillar det ju egentligen. (Jag vet att gilla och störning inte har så mycket med varandra att göra.)
Fast jag tror inte att ätstörningar (inte ens renodlad anorexi) är en vällevnadssjukdom. Jag tycker att det verkar som att de där "grundfunktionerna" - äta, sova, sexualitet - verkligen kan ställa till det för oss. Vi är så sårbara i det där allra viktigaste, liksom.Inte ens med de bästa intentioner i världen förmår jag äta dylikt. Min ambition är generellt att inte någonsin ifrågasätta vad som serveras, eftersom det inte gagnar mitt tillfrisknande, men detta nådde liksom nya, oanade nivåer av äcklighet.
Och ja, jag gillar ju mat. Egentligen. Det är därför både sugigt och skamfyllt att läget är som det är. Talade dessutom med en eritrean(med erfarenhet av svält) igår och skämdes så. Urk.
Inte ens med de bästa intentioner i världen förmår jag äta dylikt. Min ambition är generellt att inte någonsin ifrågasätta vad som serveras, eftersom det inte gagnar mitt tillfrisknande, men detta nådde liksom nya, oanade nivåer av äcklighet.
Och ja, jag gillar ju mat. Egentligen. Det är därför både sugigt och skamfyllt att läget är som det är. Talade dessutom med en eritrean(med erfarenhet av svält) igår och skämdes så. Urk.
Det är den där PK-medians fel som censurerar vad vi egentligen tycker #Killaloesägersanningen
Eller åtminstone serveras i ätlig form! Plommonpaj, tex.Fina fina @Koltrast
Må plommonen vika hädan!
Jag ska starta ett parti, kanske matdemokraterna, där vi ska fokusera på det här förtrycket och hur ursvenska mattraditioner får stå tillbaka och konkurreras ut på matmarknaden av utländsk mat! Matvänner, vi kan inte leva med ett sådant förtryck! Vi måste sätta ner foten (järnröret? Gaffeln?) och begränsa invandring av ny mat! Vi är inte matfientliga, vi är matkritiska och vi tror att tallriksmodells-partierna mörkar problemet i samarbete med mat-media! Samla er kring borden och höj gafflarna i protest, blott Sverige svenska frukt-i-mat-traditioner har!Fy fan. Förtryck av ursvensk mattradition med frukt i mat. Ingen vågar prata om detta förtryck!
Inte ens med de bästa intentioner i världen förmår jag äta dylikt. Min ambition är generellt att inte någonsin ifrågasätta vad som serveras, eftersom det inte gagnar mitt tillfrisknande, men detta nådde liksom nya, oanade nivåer av äcklighet.