Tittar in i ditt kök, del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ikväll gjorde vi grillade lite rökta kamrevben. Till det sallad och Sweet Baby Rays olika barbecue-såser.
I looove grillade kamrevben!

Jag ska starta ett parti, kanske matdemokraterna, där vi ska fokusera på det här förtrycket och hur ursvenska mattraditioner får stå tillbaka och konkurreras ut på matmarknaden av utländsk mat! :rage: Matvänner, vi kan inte leva med ett sådant förtryck! Vi måste sätta ner foten (järnröret? Gaffeln?) och begränsa invandring av ny mat! Vi är inte matfientliga, vi är matkritiska och vi tror att tallriksmodells-partierna mörkar problemet i samarbete med mat-media! Samla er kring borden och höj gafflarna i protest, blott Sverige svenska frukt-i-mat-traditioner har!
Jag firar med kokt kålrot och råggröt ikväll!

@Koltrast Jag hoppas innerligt att du snart är på banan igen! (Såsen du beskrev låter som rena chockterapin, det kanske är smart uttänkt.)

En tråd för några år sedan gav mig för första gången en djupare förståelse för någon aspekt av ätstörning. Jag fick en brutal chock som gav mig ny insikt. Och det var du som skrev. Är dig tacksam fast önskar att du inte skulle ha det såhär).

Så att alla gråter äkta tårar? Smakar av desperationen? Saknar dig innan din stolsdyna kallnat?

Nåt sånt:D

Vi räknade och kom på att av 7 begravningar förra året så serverades smörgåstårta på 5 av dessa. På den 6:e chark och ost, på den 7:e lax, nypotatis och lite annat.

Och spela lite ABBA tänkte jag, men den RINGMÄRKTE satte i halsen av "the winner takes it all".
Tror jag lutar mer åt Dancing Queen och kanske nåt annat som det är lite fest över, typ "15 minuter från Eslöv" och "här kommer Mårtensson".

Fabulös lördagsmiddag. Har fått sällskap till stugan, de anlände med champagne, jag fixade färska räkor (200 kr/kg) och havskräftor (hutlöst kilopris), bröd, ost, aioli och kokta kronärtskockor med citronsmör. Bästkusten :love: Glass och kiwi till dessert.

PS visst sa jag nått om noll kantareller? Tar tillbaka det, uppdatering följer ;)

Vi åt en klassisk "vad köket har att erbjuda"-paj till middag eftersom ingen orkade handla. Zucchini, broccoli, fetaost, oliver och soltorkade tomater som fyllning och lite överbliven färskost fick åka med i äggstanningen. Helt rimlig paj tycker jag och fint att rensa bort lite småslattar ur kylen :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
31 32 33
Svar
646
· Visningar
28 854
  • Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 132
Senast: ullo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 752
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 749
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar