Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag firar med kokt kålrot och råggröt ikväll!Jag ska starta ett parti, kanske matdemokraterna, där vi ska fokusera på det här förtrycket och hur ursvenska mattraditioner får stå tillbaka och konkurreras ut på matmarknaden av utländsk mat! Matvänner, vi kan inte leva med ett sådant förtryck! Vi måste sätta ner foten (järnröret? Gaffeln?) och begränsa invandring av ny mat! Vi är inte matfientliga, vi är matkritiska och vi tror att tallriksmodells-partierna mörkar problemet i samarbete med mat-media! Samla er kring borden och höj gafflarna i protest, blott Sverige svenska frukt-i-mat-traditioner har!
Det vanliga surdegsbrödet var slut för ett tag sedan så jag valde det med aprikos och valnöt istället. Och fy fan! Finns det något sötare än torkad aprikos? Dessutom är konsistensen stelnad manet. Jag hade ett jäkla jobb med att pilla ut aprikoserna.Fy fan. Förtryck av ursvensk mattradition med frukt i mat. Ingen vågar prata om detta förtryck!
Men tänk på BARNET!Flygande Jacob, säger jag. Vi tar en rätt okej rätt men sabbar allt genom att trycka ner BANANER! Jag hatar bananer! Och varm, mjuk slemmig banan är värst av allt!
Googlade smörgåstårta med banan och hittade en som ligger bra nära: ananas, mandarinklyftor - och leverpastej!SMÖRGÅSTÅRTA ! Nu är vi där igen
Smörgåstårtekombinationer upphör aldrig att fascinera!Googlade smörgåstårta med banan och hittade en som ligger bra nära: ananas, mandarinklyftor - och leverpastej!
http://www.tasteline.com/recept/catarinas-rostbiff-kalkon-smorgastarta/
Googlade smörgåstårta med banan och hittade en som ligger bra nära: ananas, mandarinklyftor - och leverpastej!
http://www.tasteline.com/recept/catarinas-rostbiff-kalkon-smorgastarta/
Ja! Jag kan föreställa mig smaken på kombinationen och den måste ju vara förfärlig.Helt fruktansvärt!
Så att alla gråter äkta tårar? Smakar av desperationen? Saknar dig innan din stolsdyna kallnat?Vi började diskutera här hemma, och eventuellt vill jag att det serveras smörgåstårta på min begravning.
Bara för att liksom.
Så att alla gråter äkta tårar? Smakar av desperationen? Saknar dig innan din stolsdyna kallnat?